Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Jim Profit skrev: mån 06 jan 2020, 09:41 Någon som ägt eller kört XC60 T6 med fyrcylindriga vea maskinen?
Ligger en på kvd nu som ser intressant ut och jag funderar på att lägga bud.

Har dock bara provkört D4 från samma år så jag är intress av all tänkbar info. :-)
De låter ungefär likadant. ;-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
En kompis var riktigt nära att köpa en sån för nåt år sen. Han kom då från en d5 awd black r -14 och var tämligen blown away av drivlinan i t6 vea. Skönt svar i alla hastigheter, mjuk gång och lite ljud som tränger igenom från kompressorn. Han backade ur då han åkte på utlandsjobb samtidigt, så det blev inget.

Båda bilarna var r-design med all utrustning (skinnklädd bräda, premium sound, 20” osv)

Hade hemskt gärna haft en själv
av Sudden78
T6:an är grymt kul att köra, en fantastiskt fin motor. Ännu roligare blir den med Polestar. Eftersom det är en 2016 är det inte särskilt hög skatt heller. Enda minuset med T6:an är att den kan vara ganska törstig i stadstrafik eller vid ”inspirerande” körning. Annars är det bara köpa, köra och vara glad!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
Den var riktigt fin, frånsett dessa små defekter.
Inscription dessutom, med de sköna ventilerade stolarna är ett stort plus. :-)
av Sudden78
fjohan82 skrev:Den var riktigt fin, frånsett dessa små defekter.
Inscription dessutom, med de sköna ventilerade stolarna är ett stort plus. :-)
De stolarna är underbara. Har den kombon i min nya V60 och man åker som en gud i dem.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Cotag
Ungefär halvvägs in i 2016 bytte man kolvar/oljeringar i dessa motorer (T6 m.fl.) p.g.a. att dåvarande konstruktion visat sig ge ökad risk för igenkoksade oljeringar/dräneringshål och därmed hög oljekonsumtion. Allt enligt detta klipp som visar just en T6. Kan kanske vara intressant i sammanhanget.
Enligt KVD så är service gjord vid följande mil: 285, 1884, 3688, senast 2019-04-24.
285 mil första året, demobil?

Senast redigerad av 1 Cotag, redigerad totalt 0 gånger.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]