Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
Hur ska start och stoppfunktionen fungera, som det är nu så stannar min motor när jag kommer till exvis ett rödljus och stannar bilen men den startar igen efter kanske 10 sek trots att jag inget gör, borde inte motorn vara stoppad till jag själv trampar ner kopplingen?
av Lövet
Kaxe skrev:Hur ska start och stoppfunktionen fungera, som det är nu så stannar min motor när jag kommer till exvis ett rödljus och stannar bilen men den startar igen efter kanske 10 sek trots att jag inget gör, borde inte motorn vara stoppad till jag själv trampar ner kopplingen?
Den kan gå igång igen själv om det behövs för värme, kyla eller laddning av batteriet. Det är inte särskilt ovanligt att den gör det.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Undrade pga att den gör exakt lika varje gång, batteriet är ett helt nytt gelbatteri för start stopp funktion, före jag bytte batteri stod det att start stopp ej tillgängligt pga låg batterispänning , nu står inget.

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]

Så vad är vettigt att köra med f&o[…]

Nolla motor V70 D3

Hej! Har tagit mig an en V70 D3 2011 (2 liter, 5[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tun[…]