Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
Hej

Hade min V60 D3 -2012 inlämnad för kamremsbyte, märker när jag åker hem att den inte går som den gjort tidigare, har lagt in BSR optimering och den gick så jäkla bra med ett härligt drag, nu är den orkeslös så fort den kommer upp i varv och orkar knappt varva upp till 4000 varv men går inte att varva över 4000, var tillbaka till verkstan med bilen och han har kollat upp kammarna och dom är rätt inställda, sen märkte jag att ett surrande ljud som alltid kommer blir när jag stänger av bilen var borta, kan det ha med effektförlusten eller vad kan ha hänt? under provkörningen när jag försökte att dra ur bilen kom det att motorsystem service erfodras och den blev totalt orkeslös men efter omstart gick den att köra igen.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Har BSR:s felkodsläsare och den sätter inga felkoder när motorsystem service erfodras kommer.
Användarvisningsbild
av Kaxe
När jag hämtade bilen så sa han att han inte kunnat kolla vevaxelremskivans inställning pga kåpan, bara kaminställningen då han hade tidsbrist pga mycket kundbilar som var inbokade.
av berrabus
Kaxe skrev:När jag hämtade bilen så sa han att han inte kunnat kolla vevaxelremskivans inställning pga kåpan, bara kaminställningen då han hade tidsbrist pga mycket kundbilar som var inbokade.
Haha, sämsta jag hört. Hann inte kolla så att alla inställningar blev rätt för jag måste ta andra kunder istället. Uruselt!!!
Användarvisningsbild
av Kaxe
Jag kom alltså dit efteråt med bilen och han kollade snabbt kaminställningen och jag skulle få komma dit senare för fullständig koll då han hade kundbilar som väntade och jag jobbade efermiddagsskift , han jobbar ensam och är en mekaniker jag litar på 100% ,inget ont om honom.
av SlickNik
Vad är det för mupp du anlitat? Ska man komma åt att få av kamremmen nertill så kommer man även åt att se timing-markeringen.
Och som klacken skriver så finns det bara ett kamaxeldrev till kamremmen så kollar man inte mot vevaxeln och är lite slarvig så kommer det bli fel.
Dock märkligt att du inte fått felkoder, det borde det bli till 100%.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Kaxe Då åker du tillbaka och säger att kladdnissen får göra om och göra rätt. Allra bästa du åker till en riktig verkstad sen får han betala. För nästa gång ja vad har han gjort då?. Jo det vet man aldrig :-/ . Du får vara hård mot klåparen så brukar det vara. Kan tänka mig vad verkstaden hette var väl inget som går o uttala typ.

Vad gäller temp. på skivorna så &[…]

Löste sig! Så kul. Fast det säg[…]

Om jag ska rycka ut den, är drivaxeln limmad […]

Min 745-a har rullat med Biltema skivor, klossar, […]