Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lakis5
Hej på er allihopa
I Måndags bytte jag skivor och belägg runt om och så klart blev det nånting så att styrenheten gav upp, så nu åker man med konstant tjutande i bilen och inga tider hos volvo verkstad, inte först vecka 37, kostnad mellan 8-10000.
Nu undrar jag kan jag blanda in Volvia försäkring? bilen i frågan är en S60 T5 2015 med 5500 mil på mätaren köpt hos Volvo återförsäljare alltid servad hos dom.
Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av lakis5
Nelsson skrev: lör 27 jul 2019, 19:00 Ring volvia, eller köp en begagnad på skroten ;)

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Jo jag ska ringa dom på måndag.
Enligt volvo tekniker det ska inte gå att använda begagnad men det tror inte jag på.
Användarvisningsbild
av Driftarn
Hur vet du att styrenheten har gått sönder? Extremt ovanligt på dessa sena årsmodeller.
Användarvisningsbild
av lakis5
Driftarn skrev: lör 27 jul 2019, 21:38 Hur vet du att styrenheten har gått sönder? Extremt ovanligt på dessa sena årsmodeller.
Det hela började med att jag köpte allt från getech skivor belägg verktyget för att trycka tillbaka kolven och dumsnål som man är köpte jag också en återställningsmanick dom hade för att ställa parkeringsbromsen i service läge det gick bra jag bytte runt om men sen när jag kopplade manicken till bilen för att gå ur service läge funkade inte skiten, så då ringer jag till getech som då beklagade det som hände och han skulle skicka en ny till mig på en gång så att jag kunde få den nästa dag ja juste nästa dag på kvällen får jag ett mail och dom skrev att alla var sålda, dan efter åkte jag till en liten verkstad och frågade om dom kunde återställa parkeringsbromsen inga problem sa han och kopplar in sin laptop till bilen och då fick jag reda på att styrenheten är permanent skadad. Pff och jag som inte brukar skriva så mycket :P
Användarvisningsbild
av Driftarn
Har du varit på en auktoriserad Volvo verkstad med vida?
Användarvisningsbild
av lakis5
Jo jag har varit och pratat med dom men dom är fullbokat, inte först vecka 37 kunde dom ta in bilen och felsöka.

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg