Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBreeze
Tjena,
Införskaffade igår en s60 d5 2011, och har nu upptäckt ett oroande ljud som jag tror kommer från remmen som driver generatorn. Se video:

Är det något att oroa sig för? Låter inte inifrån kupén utan endast när man står utanför när den är varmkörd. Kan det vara något lager?

Tacksam för alla svar, vill helst inte gå runt och oroa mig.
Mvh Gustav
Användarvisningsbild
av Cotag
Läs i någon av trådarna om havererat AC-kompressorlager för att förvissa dig om att det inte är ett sånt som är på upphällningen.
Egentligen tror jag inte själv på ovan, men eftersom ett havererat sånt kan bli Mycket dyrt så är det helt enkelt värt att lägga tid på att utesluta och kanske byta i förebyggande syfte.
Cotag skrev: tis 25 jun 2019, 20:33 Läs i någon av trådarna om havererat AC-kompressorlager för att förvissa dig om att det inte är ett sånt som är på upphällningen.
Egentligen tror jag inte själv på ovan, men eftersom ett havererat sånt kan bli Mycket dyrt så är det helt enkelt värt att lägga tid på att utesluta och kanske byta i förebyggande syfte.
Tackar för svaret.
Har testat att stänga av ac och fläkt och missljudet är kvar... Detta tyder väl på att det inte kan vara ac-kompressor lagret?
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag får hoppas jag kan polera upp resten av […]

Det visar sig att man behöver både del […]

installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]