Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FredrikHeden
Hej,jag har nu tagit mitt förnuft till fånga tror jag.. Har nästan enbart ägt asiatiska bilar då jag jobbat som Nissantekniker i drygt 12 år. Men suget efter en V60 D4 AWD har blivit åt grövsta laget! Så nu undrar jag vad ni med lite erfarenheter ang denna modell har att komma med. Bilen jag ev hämtar på torsdag är denna.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket:
Volvo V60 D4 AWD Momentum R-Design / Drag / S https://www.blocket.se/vi/84052611.htm
Användarvisningsbild
av fjohan82
FredrikHeden skrev: tis 30 apr 2019, 22:30 Hej,jag har nu tagit mitt förnuft till fånga tror jag.. Har nästan enbart ägt asiatiska bilar då jag jobbat som Nissantekniker i drygt 12 år. Men suget efter en V60 D4 AWD har blivit åt grövsta laget! Så nu undrar jag vad ni med lite erfarenheter ang denna modell har att komma med. Bilen jag ev hämtar på torsdag är denna.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket:
Volvo V60 D4 AWD Momentum R-Design / Drag / S https://www.blocket.se/vi/84052611.htm
Den där blir rolig om du lägger in Polestar :-)

D4 Automatic AWD 2013 163 hp / 420 Nm 215 hp / 440 Nm D5244T17_A 87 31342963
https://engineered.polestar.com/se/upgr ... lYearId=64

Historik etc: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/MWB103

Tänk dock på att det kan bli dyrt om du tex vill ha in navigatorn i bilen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Såg fin ut, najs bil om man klarar sej utan stora ljudet, driver support osv. Såg ut att vara fabrikstonad dessutom, då slipper du bruna stegen i bakrutan också, alltid trevligt.
Jag reagerar lite på priset (dyr?) men det kanske är awdn?
Har en v60 2012 r design och är nöjd med bilen,sen om man vill ha någon speciell utrustning är ju upp till var och en,men kolla om
dom främre bustningarnaa i länkarmarna bak är bra,brukar behövas bytas ibland,bra om det är gjort eller att dom ser bra ut
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ser trevlig ut och en korrekt historik eller vad man nu kan kalla det.

Skralt utrustat tycker jag väl inte att den är men viss utrustning är relativt billig att eftermontera och viss svindyr. Denna är ju r-design så lite mer lull än mellanpaketet momentum. Tycker väl dock att den ska ner lite i pris bara samt att skatten är rätt hög men så kanske det är innan "via" motorn kom samt att den har awd?

Gillar du den så säger jag kör...
Har kikat på bilen och den är i ett mycket fint skick. Och med tanke på min vana av japansk utrustningsnivå känns denna fullsmetad. 😂 Jag är medveten om ett lite för högt pris men det hänger troligtvis ihop med skicket. Stereon tyckte jag pumpade riktigt bra. Navi är inget jag kommer sakna, jag kör använder mobilen när det behövs. Optimering kommer det bli men troligtvis inte polestar.. Tack för ert tyckande!
av wankel89
Trevlig kärra men kolla så lådan växlar utan slag mellan 5-4 alltså nerväxling för är en sjukdom på den 6 växlade lådan.
Har en 12 jag med som kan göra så i bland men ytterst sällan nu efter oljebyte på lådan och de behövdes trots min bara rullat 8500 mil.
Har ett steg 1 trim i min och då mosar den på riktigt bra :-)

Mvh Hans
Så nu har man levt med bilen ca ett halvår.
Så en liten uppdatering på min upplevelse! Skön bil att köra inga problem att köra 100 mil med enbart ett tankstopp. Ang bränsleförbrukning så snittar jag runt 0,85 på pumpen. Vilket är i törstigaste laget kan jag tycka? Nån mer som har liknande förbrukning eller är det något galet? Vad jag fått atgärda på bilen är följande.
Skivor och klossar runt om pga vibrationer. Samtliga hjullager, sköljning växellåda byte av ac rem+gen rem pga missljud. Och i tisdags rasade vinkelväxel. Har ju tur som fixar allt själv men det svider lite ändå 😂 har även servat med samtliga filter och vätskor. Men ändå jag gillar bilen!
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]