- lör 20 apr 2019, 13:08
#1312457
Kamremsbyte vid 14k mil annars inte så mycket att tänka på. Nästan alla fel som funnits på D2/Drive är relaterade till tidigare lösning av partikelfilter (och framförallt snålande på service) men det felet finns inte längre eftersom det är en annan filterlösning på 115hk varianterna. Pengamässigt vet jag inte riktigt, har inte följt modellen tillräckligt. Den ska vara billigare än motsvarande D3->D5 i alla fall.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i