Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Kamremsbyte vid 14k mil annars inte så mycket att tänka på. Nästan alla fel som funnits på D2/Drive är relaterade till tidigare lösning av partikelfilter (och framförallt snålande på service) men det felet finns inte längre eftersom det är en annan filterlösning på 115hk varianterna. Pengamässigt vet jag inte riktigt, har inte följt modellen tillräckligt. Den ska vara billigare än motsvarande D3->D5 i alla fall.
av apox
Ägde en V60 D2 -12 för några år sen, blev aldrig kompis med den. Alldeles för slö för storleken, förbrukning i verkligheten var runt 0.58 vilket är högt med tanke på effekten. Samma körmönster i en D4 AWD Polestar med automatlåda ligger på 0.73. Jag köpte min D2 när den var 2 år gammal och hade rullat 11000 mil. Precis innan jag köpte den hade kamrem bytts, samt växellåda och koppling då den hoppade ur andra växeln enligt rapporten som låg i bilen. Jag har läst om andra med samma problem här. Mitt råd är att välja en femcylindrig eller VEA.
Användarvisningsbild
av Derank
Säger som ovanstående, välj något annat, D2 är bara för trött och skillnaden i bränsleförbrukningen mot en D4a är ju max ett par hundringar i månaden om du kör som normalsvensson-

finns ingen anlednig att välja en D2a

Jag har använt VParts skivor och belägg […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]