Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Coffe85
Jag är intresserad utav att sätta nya fälgar på min V60 CC. Har hittat två olika jag gillar Titania och Ixion 3. men på volvos sida står det att dom inte kommer passa. Någon här som har fått det att fungera ändå? tänker att det är en sån tillverkar grej?

Och andra frågan är vad blir snyggast. har photoshopat lite så förslagen är enligt bilderna.

Tacksam för all hjälp!
Titania 8x18
Titania.jpg
Titania.jpg (289.03 KiB) Visad 1339 gånger
Ixion 3
Ixion 3.jpg
Ixion 3.jpg (287.51 KiB) Visad 1339 gånger
av UnleashFusion
Båda har sitt utseende men jag gillar själv titania, lätt och tvätta densamma med ixion, ännu lättare än titania.
har du också funderat på t.ex. Bor 19x på v60cc?
Användarvisningsbild
av Coffe85
Ja har tittat lite på dom med men fastnade mest för dessa. och lutar mest åt Titania. Men är det där med passningen på dom bara. undersöker det just nu :-)
av UnleashFusion
Coffe85 skrev: tor 18 apr 2019, 12:11 Ja har tittat lite på dom med men fastnade mest för dessa. och lutar mest åt Titania. Men är det där med passningen på dom bara. undersöker det just nu :-)
Båda fälgarna ska passa V60cc, vart står det att det inte passar? det jag kan se/läsa är att det är enbart om twin engine-motorerna som kanske måste ha andra däckdimension för att det skall gå. Sen används fälgarna för det mesta på den vanliga V60 och inte på CC, men det går
av UnleashFusion
Coffe85 skrev: tor 18 apr 2019, 12:33 Söker hos Bilia då står det såhär.
Titania 1.jpg
köper du via bilia och skriver in regnummer kommer det givetvis ge "passar inte din bil" då dom inte skrivit in i listan på "passar till". Finns inte modellen så blir det automatik röd text med passar ej.

Du kan ändå köpa fälgarna löst, det som skiljer är däckdimensionen mellan V60 och V60cc i respektive tum.

Jag gillar båda två som du tänkt köpa samt bor-fälgarna om du frågar mig :P dock har jag i nuläget Artio 8x19

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]