Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
Någon som har varit med om liknande innan? Servicelampan tände sig igår trots att den är servad i Januari och enligt mätaren 9 månader och 2k mil kvar till service? Teknikern trodde att det bara var att nolla igen.
Bild
Användarvisningsbild
av fjohan82
Zanders skrev: mån 15 apr 2019, 08:20 Någon som har varit med om liknande innan? Servicelampan tände sig igår trots att den är servad i Januari och enligt mätaren 9 månader och 2k mil kvar till service? Teknikern trodde att det bara var att nolla igen.
Har hänt mig också vid ett tillfälle, nollade på nytt sen var det lugnt.
Även om den kommer slå lite fel så vet man ju när den servades senast och kan hålla reda på när den ska in på nytt, trots att den inte kommer visa detta då.
rekommenderar åka in och be dom kolla bilen råkade ut för att bilen indikerade boka service redan i augusti då va det 4månader kvar fick samma svar att det bara var felindikering men väl på servicen visade sig vara ett intermittent fel på termostat i mitt fall så denna byttes

Jag har använt VParts skivor och belägg […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]