Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linnnet
Bilderna är från vänster fram hjul - riktning framåt. Hjulhuset är sönderslitet och blottar elektronik.
Utan att veta gissar jag att det är däcket som går emot när jag har fullt rattutslag -frågan är i så fall vad det kan bero på?

Kan det tex vara fjäderbrott eller framvagnsinställning?

Bilen är en XC60 från 2017.
Tack för hjälpen!
Bilagor
IMG_20190407_112859.jpg
IMG_20190407_112859.jpg (373.7 KiB) Visad 3377 gånger
IMG_20190407_112846.jpg
IMG_20190407_112846.jpg (342.84 KiB) Visad 3377 gånger
Användarvisningsbild
av moose
Ser ut som din innerskärm släppt i nerkant och trycks av fartvinden in mot däcket i innerkant. Kört in i någon hård snödriva eller liknade så den kunnat lossna?
Jag har en liknande reva fast på höger hjulhus, upptäckte den några månader efter att jag hämtat ut bilen som ny. Jag har ingen aning om när eller hur det har hänt och om jag inte hade en bild från när bilen levererades hade jag trott den fanns från ny. Sen visar det sig att en kollega också har en reva på sin. Och när jag besiktade bilen första gången i vinter så frågade killen som besiktade vad som hänt så berättade han att han hade samma på sin V70. Nu ser jag lite så och då V70`s och XC60`s som har en reva i innerskärmen. Skulle vara intressant att veta hur de uppstår.
Tack för era svar.
Jag märkte idag också av ett stor obalans i framvagnen >60km/h, så jag ska åka till verkstaden och kolla vad det beror på.

Har jag tur är revan bara just en reva - och sommardäcken dåligt balanserade.
Har jag otur så är det väl framvagnen som blivit sned på något vis.

Återkommer efter besöket
Kan aldrig tänka mig att obalans eller hjulinställning orsakar detta. Måste vara något som fastnar, kanske i kombination med max rattutslag, och river tag i innerskärmen.
halvgute57 skrev:Fattar inte varför Volvo började med innerskärmar i filtmaterial..dom håller inte!
Tyvärr så är ju inte kvalitet Volvos starka sida men förstår inte heller varför man började med detta. Det som är ännu mer obegripligt är ju hur man kan envisas behålla en bevisligen usel design på modellerna under deras långa livslängd även när det blir facelift, då om någon gång ska man revidera felande design.
Jag har ju haft filtskärmar på min xc60 i 11 år nu, inget fel på dom, vad är problemet?
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]