Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonathamsen
Hej!
Köpte ett nytt mätarhus till min v60 -11. Har dock ett bekymmer.. Läste att man kan byta utan bekymmer.. dock som man ser enligt bilden så lyser tankmätaren rött (trots fulltank) och den symbolen ovanför. Någon fundering kring vad det kan vara för fel och om det går att lösa?🤔
20190404_192627.jpg
20190404_192627.jpg (278 KiB) Visad 2308 gånger
Användarvisningsbild
av Steffe3
Den övre är för att bilen inte har däcktrycksövervakning. Att tankmätaren visar fel är för att mätarhuset inte får rätt information (saknas ett par sladdar).

Finns instruktioner på swedespeed hur/vad man ska koppla, har inte länken nära just nu, men den finns under deras s/v60-sektion.
av jonathamsen
Steffe3 skrev: tor 04 apr 2019, 19:48 Den övre är för att bilen inte har däcktrycksövervakning. Att tankmätaren visar fel är för att mätarhuset inte får rätt information (saknas ett par sladdar).

Finns instruktioner på swedespeed hur/vad man ska koppla, har inte länken nära just nu, men den finns under deras s/v60-sektion.
Har du möjlighet att se om du hittar den? Hittar den inte :(
Användarvisningsbild
av Perra83
jonathamsen skrev: tor 04 apr 2019, 21:21
Perra83 skrev:Visste inte att tankmätaren kan bli röd i botten :-)
Hade inte heller en aning m det men tydligen om det är så pass lågt hehe
Prova och se om din oxå blir röd :-D
Jag är för feg
Användarvisningsbild
av Rillee
Jag har provat inte skoj att köra när lampan lyser rött och inga km kvar att köra enligt färddatorn
av Mumsmums
Jodå, vet av egen erfarenhet att den blir röd vid tillräckligt låg nivå. :x Tror dock inte att det framgår av instruktionsboken.
Användarvisningsbild
av theodorkalin
Tankmätaren har inget med de 2 extra sladdarna att göra, vet av egen erfarenhet, testat 4 olika hus i min bil,(tankmätaren går åt fel håll) enda sättet att få det att fungera är genom att programmera mätaren med VDASH, fixar du kablarna så kommer växelvisaren, km till Tom tank, l/km och Ø L/km fungera. Så VDASH som gäller om du vill ha fungerande tankmätare. Och den mjukvaran kostar 125 Euro

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]