Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RichardR
Hej!

Det övre/tredje bromsljuset på bagageluckan på min Volvo XC60 2015 lyser inte som det ska. Bara ca 3-4 lampor lyser på slingan och jag kan inte (hur mycket jag än letar) hitta reservlampa till detta!? Verkar helt omöjligt.

Någon som vet vart man kan hitta detta och om det är någon man kan byta själv? Är verkligen ingen mekaniker men lite pill klarar jag av.

Tacksam för svar!:)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Det är led. Du måste byta hela armaturen. Fins nog begagnade på bilskrotarna.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har du skrivit fel eller postat i fel kategori?

Om MY20? (finns den ens?) Kontakta ÅF för garanti
av RichardR
Micce1980 skrev: lör 30 mar 2019, 07:54 Har du skrivit fel eller postat i fel kategori?

Det står "Y20 (facelift)"på car.info när jag söker mitt regnr. Trodde att det skulle vara ett M framför då jag läst om många andra som hänvisar till MY09, MY19 etc.

Oavsett verkar det som att jag måste höra med Volvo och köpa ny armatur. Känns bara så onödigt att byta ut hela, men det är väl det som behövs antar jag.
Användarvisningsbild
av fjohan82
RichardR skrev: lör 30 mar 2019, 08:21
Micce1980 skrev: lör 30 mar 2019, 07:54 Har du skrivit fel eller postat i fel kategori?

Det står "Y20 (facelift)"på car.info när jag söker mitt regnr. Trodde att det skulle vara ett M framför då jag läst om många andra som hänvisar till MY09, MY19 etc.

Oavsett verkar det som att jag måste höra med Volvo och köpa ny armatur. Känns bara så onödigt att byta ut hela, men det är väl det som behövs antar jag.
Y20 är namnet på plattformen.
MY20 står för model year 2020.

Således är det en avsevärd skillnad.
Senast redigerad av 1 fjohan82, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Köp denna https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -31467107/
Tror man får montera bort vingen?
I så fall kan du använda volvos monteringsmanual, kanske den för parkeringskamera bak för att luska ut hur man tar bort bakluckans inredning mm, sen ta bor vingen och då byta bromsljuset

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva te.x. "kamera bak"
av dannesk
RichardR skrev:Oavsett verkar det som att jag måste höra med Volvo och köpa ny armatur. Känns bara så onödigt att byta ut hela, men det är väl det som behövs antar jag.
Det är en kapslad armatur som inte är öppningsbar för byte av dioder pga av den utsatta placeringen för fukt. Hade den varit öppningsbar hade Volvo fått byta på löpande band, kostar ju inte så mkt att byta.

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]