Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KisaBe
Jag har ytterligare en fråga till gruppen. Går det att eftermontera telefon i en årsmodell 2010? Inte VoC utan en vanlig telefon där man sätter ett sim kort i en hållare i handskfacket, Jag har sett att det finns något sådant i en annan bil. Det finns ju några delar till det när jag söker på Bildelsbasen, men jag vet inte om delarna är kompletta för en installation eller om det är möjligt att montera i min bil.
Användarvisningsbild
av iigloo
KisaBe skrev: tor 17 jan 2019, 23:44 Jag har ytterligare en fråga till gruppen. Går det att eftermontera telefon i en årsmodell 2010? Inte VoC utan en vanlig telefon där man sätter ett sim kort i en hållare i handskfacket, Jag har sett att det finns något sådant i en annan bil. Det finns ju några delar till det när jag söker på Bildelsbasen, men jag vet inte om delarna är kompletta för en installation eller om det är möjligt att montera i min bil.
Vad har du för modell? Du har väl inbyggd blåtand?
av KisaBe
Jag vet faktiskt inte om det är inbyggt. Jag har det som kallas Teknikpaketet och där ingår ju Keyless systemet och High Performance ljudanläggning. Kan Bluetooth ingå i det tror du?
Användarvisningsbild
av Rillee
Har du någon mikrofon i taket?
av III
Har du någon knapp med telesymbol? Så fall testa och tryck och se om det går koppla ihop bilen med telefonen.
av Henkan
Om man tar sig lite tid och bläddrar i instruktionsboken så kan man få reda på en hel del faktiskt
av KisaBe
Jag har inte någon synlig mikrofon i taket så om det finns vet jag inte. Jag har en knapp till höger om sifferknapparna på panelen och en står det Phone på. Jag har tryckt på den och då kommer det upp info på displayen att det inte finns någon telefon installerad så jag antar att den bara går att använda om det finns en sim-kortläsare installerad, vilket det inte gör. Jag har inte hittat någon info om att radion skulle ha någon anslutning för Bluetooth.
av KisaBe
Jag har nu kollat noga i bilen och min är inte utrustad men mikrofon i taket eller möjlighet till anslutning med Bluetooth. Så lösningen för mig blir nog att försöka hitta en så kallad FM-sändare som fungerar. Jag har provat två olika sådana nu och det går bra att koppla ihop en sådan med Bluetooth men de fungerar inte så att den bryter ned radiosändningen när man vill ringa eller ta emot ett samtal, trots att den tekniska beskrivningen som följer med dessa säger att det ska fungera.
av dannesk
Varför inte en Bluetooth adapter som du kopplar till Aux-in istället för via FM-radio vilket är sämre?

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]