Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Väntar in en ny V60 Classic Momentum D4 Aut om 2v, funderar på om man skulle lägga in Polestar när man ändå skall in med den för montering av dragkrok.
Någon som har erfarenhet av polestar uppgradering till denna modell? Värt 6900:-
Enligt Polestars hemsida skulle det öka till 220hk men Nm skulle vara 440 som innan.
Tibbling skrev: mån 26 nov 2018, 20:41 Väntar in en ny V60 Classic Momentum D4 Aut om 2v, funderar på om man skulle lägga in Polestar när man ändå skall in med den för montering av dragkrok.
Någon som har erfarenhet av polestar uppgradering till denna modell? Värt 6900:-
Enligt Polestars hemsida skulle det öka till 220hk men Nm skulle vara 440 som innan.
D4 FWD med VEA 4-cyl ger 200/440 medan AWD och gamla 5-cyl spisen ger 220/440...
Jag har den första och är mycket nöjd med hur bilen blev och hur den upplevs att köra :-)
Glöm inte registreringsbesiktningen efteråt!
Tibbling skrev: mån 26 nov 2018, 21:40 Ahaa! Vad upplevde du skillnaden blev efter optimeringen? 10hk är ju ingen jätteskillnad i just effekten 😜 och vridet är lika som innan.
Nej vridet ökar med 40 Nm, från 400 till 440.... Växellådan tycker jag samarbetar bättre, men det är lite upp till betraktaren att avgöra om det är värt pengen :-)
Vissa kastar i BSR och annat, vilket man själv får besluta såklart, men det vill åtminstone jag hålla mig ifrån.
Kolla om de har en hemma du kan provköra men många här verkar uppskatta det, men så är det väl när folk uppskattar att köra bil. ;-) Hade eventuellt gjort det när man köpt en bil själv. Sen om det är värt det blir som sagt upp till dig ja, ska du ha den i x år så blir det ju helt enkelt x/6900kr
Jag har en -15 D4 AWD med polestar. Har aldrig kört den utan polestar, men tycker den är väldigt pigg. Motorn känns alltid stark och har bra register. Lirar bra med automaten.'

Hade definitivt rekommenderat det!
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]