Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TimSafe
Hej, Min bil har ej VOC men har en dieselvärmare. Betalade ca 3000 för något år sedan för att få en tidur på dieselvärmaren.

Men min fråga är om/hur jag kan få det att funka via bilnyckeln då man vill få en direktstart utan att springa ut i bilen sedan vända hem igen i detta kalla väder :bored: .

Scrolla igenom lite via olika trådar men fick ej fram ett direkt svar.

Tack
Användarvisningsbild
av Derank
Du kan köpa fjärrstart från volvo. Ochså finns det eftermarknads som fungerar riktigt bra, har dok inte adressen i huvudet just nu, någon annan kanske kan fylla på.
av TimSafe
Oj vad konstigt (första volvon jag äger) Måste jag betala 3 K för att få en timer sedan en till kostnad för att få den via bilnyckeln.. Trodde det var bättre att äga en svensk bil före pengar kära audi.

Tack för infon.
av dannesk
Det beror ju på vad bilen är köpt med för utrustning ifrån fabrik, allt kostar pengar. På en Volvo (där mkt kablage osv är fördraget och förberett) kan man för det mesta köpa till och installera extra utrustning på Audi m.fl. så är det helt kört överhuvudtaget då det för det mesta inte går att eftermontera. Se till att köpa en bil med den utrustningen man behöver ifrån början eller var beredd att ta kostnaden så är saken klar.
av Uninium
Vparts kommer att sälja en OBD variant av fjärrstart av p-värmare om nån vecka. 1950kr ska den kosta.

Jag kommer slå till direkt när den kommer.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]