Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ajthurts
Tjenare!
Har stött på något jag inte har hört innan. Det började imorse när inget hände på skärmen vid knapptryck/vrida på volymratten. Jag kan märka att ljudet justeras men visuellt är den låst på ”my car” vyn och efter antalet knapptryck så startar den om skärmen. I vissa fall har den startat om sig själv bara.

Någon som har en aning vad det kan vara?
av III
Min skärm har starta om några gånger. Teknikern sa att jag skulle ta bort sim-kortet. Kan tydligen ställa till problem om de är gamla och utgångna. Vet inte om det hjälper dig men kostar ju inget att testa.
Användarvisningsbild
av Ajthurts
III skrev:Min skärm har starta om några gånger. Teknikern sa att jag skulle ta bort sim-kortet. Kan tydligen ställa till problem om de är gamla och utgångna. Vet inte om det hjälper dig men kostar ju inget att testa.
Känns otroligt att vanlig funktionalitet skulle påverkas av detta :/ Samt så är bilen (vet ej sim-kortet) bara några månader gammal...
av III
Ajthurts skrev: ons 31 okt 2018, 20:12
III skrev:Min skärm har starta om några gånger. Teknikern sa att jag skulle ta bort sim-kortet. Kan tydligen ställa till problem om de är gamla och utgångna. Vet inte om det hjälper dig men kostar ju inget att testa.
Känns otroligt att vanlig funktionalitet skulle påverkas av detta :/ Samt så är bilen (vet ej sim-kortet) bara några månader gammal...
Tycker jag med men min tekniker sa att ta ur sim-kortet är steg ett. Åtskilliga har tydligen fått beställa nya sim-kort för skärmen hänger sig eller startar om. Ta ur det och testa. Om inte annat kan du säga det till teknikern att det är testat.
Användarvisningsbild
av Funk
Det är riktigt att inaktiva (för gamla) SIM-kort kan ställa till det, men det är bara att testa att avaktiver bilmodemet menyn så ser man om det rättar till det hela. I så fall är det ett nytt kort som behövs.

/Thomas
av Lockis
Jag kan tillägga att jag har inget SIM-kort i min bil men fortfarande problem med att display startar om.
av Lockis
Ajthurts skrev: tor 01 nov 2018, 17:48
Lockis skrev: tor 01 nov 2018, 09:59 Jag kan tillägga att jag har inget SIM-kort i min bil men fortfarande problem med att display startar om.
Vad har du för bil?
V60 -17
Jag har möjlighet att stoppa ett SIM i bilen men har inte gjort det.
Användarvisningsbild
av Ajthurts
Lockis skrev: tor 01 nov 2018, 18:26
Ajthurts skrev: tor 01 nov 2018, 17:48
Lockis skrev: tor 01 nov 2018, 09:59 Jag kan tillägga att jag har inget SIM-kort i min bil men fortfarande problem med att display startar om.
Vad har du för bil?
V60 -17
Jag har möjlighet att stoppa ett SIM i bilen men har inte gjort det.
Ahh okej. Har du bett något att kika på det? Tänker om det är ett återkommande problem

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]