Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matte3000
Tjenare! Har problem med automatlådan slår som fan i den ibland när man drar ner till D 😞 och är bara driven som slår..synkring som är kass eller?? Någon mer som haft problem??
ja detta är ett vanligt framkommande problem på dessa lådor, volvo har lite olika lösningar så som: mjukvara, nollställning och adaption, oljebyte eller byta av hela lådan. kan även vara nån packbox/tätning som e dålig.
av dannesk
Jag fick ny låda på garantin då det är vanligt att det blir fel på ventilpaketet, i min var det en ventil som läckte. Slog i D samt vid nerväxling ifrån 6->5 eller om det var 5->4. Prova först att spola lådan och adaptera annars så är det nog renovering/byte. Du skriver inte heller miltal så man vet om du har maskinskadegaranti kvar på bilen.
av Lockis
Matte3000 skrev: ons 24 okt 2018, 14:27 Den har gått 23. Tusen nått, när går garantin ut vet du de?
Max 17000 om man köpt från auktoriserad volvo handlare. Så tyvärr är din garanti slut :-(
av halvgute57
Be en volvoverkstad att uppgradera TCM och nollställa adaptionerna i TCM,därefter ska man/dom göra en adationskörning enl vida.
Kan hjälpa,om inte kan det vara ett internt läckage i lådan,det finns en servicelösning för detta,men man får dela på lådan och byta en tätning/oring.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]