Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Någon som vet om det går att eftermontera avbländbara speglar på en V60?
Min Summum verkar inte ha detta (vad jag har märkt)...
Tänker mig att det bara är att ta bort befintliga glas och plugga in nya? De ska gå på samma sensor som den inre har jag läst mig till och den bländar av så fint så...

Går det inte är det ingen big deal, men det vore ju trevligt :-)

När bilen var ny fanns flera alternativ vid beställning:
Backspeglar V60 MY17.JPG
Backspeglar V60 MY17.JPG (30.08 KiB) Visad 555 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag valde till dom speglarna från fabrik. Bra funktion men det går helt klart att vara utan. För i alla fall vid ett tillfälle har jag velat se bakåt när dom varit avbländande men jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang.
Olika backspeglar har olika kontakter för funtionerna. Har du otur får du byta hela spegeln som sitter på dörren. Måste du det är det INTE värt besväret!
Bilagor
20171008_122035.jpg
20171008_122035.jpg (405.44 KiB) Visad 517 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
Perra83 skrev: lör 29 sep 2018, 01:47 Jag valde till dom speglarna från fabrik. Bra funktion men det går helt klart att vara utan. För i alla fall vid ett tillfälle har jag velat se bakåt när dom varit avbländande men jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang.
Olika backspeglar har olika kontakter för funtionerna. Har du otur får du byta hela spegeln som sitter på dörren. Måste du det är det INTE värt besväret!
Tack för bilden.
Nej hela spegeln tänkte jag inte skruva bort, då får det vara. Dock har spegeln alla andra funktioner, får kolla med verkstaden om det bara är att byta glas i det läget..
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]