Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1266631
Jag hade min V60 inne på 15000mila service och efter det så händer det ganska offta att bilen dör direkt efter att jag har startat den. Problemet är att bilen inte lämnar några felkoder så min verkstad hittar inte felet, vissa dagar så kan jag behöva starta bilen 5-6 ggr innan den går ordentligt. Ibland så dör den även under färd men då bara i farter under 5km/h ex när man skall parkera.

Man skulle kunna beskriva fenomenet som en soppatorsk. Men det händer både när tanken är full och nästan tom.

Volvo trodde först att jag hade kommit åt start/stop men det är jag befriad från på min bil, lika så varnar den för att fjärrnyckeln saknas i bland, men jag har inte keyless heller.

Vad tror ni, kan det vara så att uppgraderingen till 2.0 som gjordes på servicen har satt griller i min bil, omöjligt hävdar Volvo iaf. Hur som helst så slutade det med att den fick åka bärgare till verkstaden för 3veckor sedan och dom har fortfarande inte hittat nått fel :mad: att backa programvaran är omöjligt ( enligt min verkstad )

Känner mig lite uppgiven :-(
#1270424
Hej

Ja den beter sig likadant med båda nycklarna.
Jag fick tillbaka bilen för två veckor sedan med följande ord " vi e ledsna men nu ger vi upp, vi kan inte felsöka hur länge som helst " :x

Dom hade fått någon felkod som jag lägger in sen.
#1270434
swerin72 skrev:Hej

Ja den beter sig likadant med båda nycklarna.
Jag fick tillbaka bilen för två veckor sedan med följande ord " vi e ledsna men nu ger vi upp, vi kan inte felsöka hur länge som helst " :x

Dom hade fått någon felkod som jag lägger in sen.
Så en auktoriserad Volvo verkstad säger att dom ger upp???
Mycket märkligt. Har dom rådfrågat Volvo? Kan inte vara meningen att du ska lämnas i sticket på detta vis.
#1275789
Jag har nu kört bilen ca 2 tankar sedan jag fick tillbaka den då dom ( Bilbolaget Nord i Härnösand) inte visste hur dom skulle fortsätta felsökningarna på bilen Efterssom dom inte hade fått fram felet. Det var helt ok att en tekniker körde bilen dagligen för att få fram felet och enligt VoC så har den fått åka några långkörningar och en hel del korta svängar , även några timmar med dörren öppen ( antar att dom hade den inne på verkstaden då). Men inga fel upptäcktes å inga felkoder.

Jag hämtade bilen och ganska snabbt känner jag att bilen växlade annorlunda än vad den gjorde innan. Jag var nämligen så imponerad av att den växlade så jämt å mjukt när jag köpte den ( om jag jämförde med Kia Ceeden jag hade innan ). När jag fick tillbaka bilen från servicen ( alltså ursprungsfelet ) så växlade bilen lite mer "aggressiv" eller lite ryckigare om man så vill.

Nu är växlar bilen som den gjorde innan man bara märker det på varvräknare. Så antingen så mörkar dom att dom har backat mjukvaru uppdateringen, eller så är det något annat. Det enda dom hade gjort ( som dom har sagt till mig ) är att dom har kontrollerat kabelstammen enligt inrådan från Volvo.

Så vi får väl stänga tråden med status löst även om jag kommer ha svårt att få tillbaka förtroendet på min bil tyvärr. :crying:

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]