Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
I kampanjen har dom bla kompletta Modin hjul 18" Någon som vet vilket däckfabrikat/typ som är monterade på dessa och om däcksstorleken är 235/40/R18? Har frågat Rejmes men har inte fått något svar? inget
De som Bilia har för 15.900:- ger följande information:

Kompletta hjul för: Sommar
Däckdimension: 235/40 R18
Däck: Continental ContiSportContact 3
Fälg: Modin 8 x 18" Diamond Cut Black Stone utan TPMS.

https://www.bilia.se/dack/sommarhjul/vo ... _31373778/
av LJN
Tack för svar, är inte Continental ContiSportContact 3 en gammal däcksmodell från 2011? Nu finns Continental ContiSportContact 6 på marknaden ?
LJN skrev:Tack för svar, är inte Continental ContiSportContact 3 en gammal däcksmodell från 2011? Nu finns Continental ContiSportContact 6 på marknaden ?
Jag är osäker på det, men någon annan här vet säkert bättre. Det är inte omöjligt att man har lagt på en lite äldre modell för att kunna sänka priset på kompletta paket.
Min V60 levererades med Continental 235/40/18. De räckte i 3000 mil, dvs en säsong...
Har för mig jag köpte contact 3 då runt 2011 och dem var nya då men dom presterar nog inte sämre idag än för 6 år sedan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av LJN
Magnus-B skrev:Har för mig jag köpte contact 3 då runt 2011 och dem var nya då men dom presterar nog inte sämre idag än för 6 år sedan.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej, det gör dom givetvis inte:) Men köper man nya kompletta hjul idag så vill man gärna ha hyggligt "färska - nytillverkade" däck. Och dom senare åren så har mer fokus lagts på ljudnivå och rullmotstånd. Kan inte tänka mig att Continental parallelltillverkar gen 3 med nuvarande gen 6 eller?
Det verkar ioför sig bara ha SportContact 5 & 6 på hemsidan så man kan undra när dom slutade tillverka SportContact 3
Continental är generellt sett inga tysta däck om det är vad man önskar, varken då eller nu.
Magnus-B skrev:Det verkar ioför sig bara ha SportContact 5 & 6 på hemsidan så man kan undra när dom slutade tillverka SportContact 3
Treorna tillverkas än, det är volvo som originalmonterat samma hela tiden. Rätt ok däck, men låter en del.
av LJN
TommyP86 skrev:
Magnus-B skrev:Det verkar ioför sig bara ha SportContact 5 & 6 på hemsidan så man kan undra när dom slutade tillverka SportContact 3
Treorna tillverkas än, det är volvo som originalmonterat samma hela tiden. Rätt ok däck, men låter en del.
Försynt fråga, källa på det?

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]