Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
Tänkte det kunde va kul att berätta vilka tillbehör säljaren bjöd på när ni köpte eran bil.
Vi skippar diverse rabatter och kör endast tillbehör till bilen.
Både ny och beg tycker jag.

Jag fick detta till min S60(nybil)
Eluppvärmda spolarmunstycke,bagagematta och tygmattor.
Min bil var tänkt som demobil, men hade bara rullat 95 mil när den ställdes åt sidan (de fick in många demobilar just då).
Då skillnaden mot en nybeställning med motsvarande tillbehör var ca 130' tvekade jag inte på ett köp.
Fick med följande: Vinterdäck, nya tygmattor, en full tank, en service och fri försäkring i ett år.
Användarvisningsbild
av Derank
Ingenting vad jag vet, det enda jag sa ifrån var att betala 4,45 i ränta, hade 1,45 innan så max 1,95 på ett nytt lån sa jag, och det fick jag, men inte bjöd han på något till bilen vad jag vet, Å andra sidan fanns det väl inge att bjuda på då jag lagt till allt jag ville ha och fått en offert på det.

Det var bara att beställa och se glad ut
Vinterhjul till inköpspris (50%), en underhållsservice och något lägre ränta. Dock fick jag hämta bilen skitig från provkörningen med knappt något drivmedel.. att bromsarna var skeva hade dom också missat trots jag påpekat men löste det tillslut (göinge bil)
Användarvisningsbild
av SvenB
W.A.P.E. skrev:Kaffe... :D
Du kom före mig. Det är vad försäljarna brukar bjuda på. Allt annat är vad bilfirman lägger in i affären, och räknar på. De "bjuder" inte på något :wink:
SvenB skrev:
W.A.P.E. skrev:Kaffe... :D
Du kom före mig. Det är vad försäljarna brukar bjuda på. Allt annat är vad bilfirman lägger in i affären, och räknar på. De "bjuder" inte på något :wink:
Finns ingen gratis lunch. Men många situationer kan verka så.
Magnus-B skrev:Tänkte det kunde va kul att berätta vilka tillbehör säljaren bjöd på när ni köpte eran bil.
Vi skippar diverse rabatter och kör endast tillbehör till bilen.
Både ny och beg tycker jag.

Jag fick detta till min S60(nybil)
Eluppvärmda spolarmunstycke,bagagematta och tygmattor.
När jag köpte min 3 år gamla bil hos BraBil var den utsatt till 284000:-
Jag begärde offert på ett antal olika "tillbehör":
Service (dags enligt serviceindikatorn)
Uppdatering av navigation (hade aldrig gjorts)
Skyddsplåt under motorn
Lastbågar (Aero)
Nätfickor på kardantunnel och i bagagerum
Eluttag i bagagerum
Stänkskydd

Totalpriset på detta var ungefär 15 000:- monterat och klart.
Planen var att pruta på bilen och montera tillbehören själv, men säljaren erbjöd mig att få allt inkluderat om jag betalade fullt pris för bilen.
Taget!

När jag köpte min XC60 på Bilia tankade de 10 liter diesel...
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]