Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Otis
Hej!

Jag har inte hittat någon annan tråd som tar upp just detta, rätta mig gärna om jag har fel!

Jag tycker att det varit fett att kunna spegla min mobil i sensusskärmen i min bil. Jag har sett en del gadgets på nätet där man kan koppla in en adapter via RCA-uttaget bakom bilstereon. Jag undrar därför om sensus connect har RCA-uttag på baksidan (eller motsvarande kopplingar för video- och ljudsignal)? Jag tänker att det måste sitta nån slags videoingång eftersom man kan koppla in en backkamera.

Nån som vet eller testat?

/Mattias
Om man kollar på Volvo tillbehörssida så verkar det som att alla 7" skärmar har ingången.
En på jobbet har en V60 -14 eller -15 och han påstår sig kunna streama video till sensus skärmen.
Inte helt det du efterfrågar men beror ju på vad man vill göra.
Ska du kolla film funkar det men om man vill köra tex Waze speglat så går det inte.
Vet inte vad som krävs för streamingen dock men det verkar som han har tv mottagare.
Men det käns lite meningslöst då man inte har tuchskärm. Du måste ju iaf göra allt p mobilen. De har även ett kitt som innehåller Apple carplay

Dyr frakt dok och du åker på att momsa in det i Sverige.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
och du måste ha mobilen kabelansluten till en adapter ochså. 420USD gick det på till min XC60 då var det rabaterat 100USD, de hade nån drive då + att man får betala 25 moms . Har inte kvar installationsvideon, ,men den kopplas in över det befintliga kablaget.

http://www.navtool.com/
Ok, jag hade nog mest tyckt att det hade varit roligt att köra lite musikvideor etc. Men får man över ljud också? Annars är det julite meningslöst. Men en backkamera skulle man kanske sätta dit, den har man ju i alla fall riktig nytta av. :). Det finns väl många varianter av dem, både original och pirat.

Jag ska kolla in länken.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]