Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av es335
När jag startar bilen nu på vintern vill jag omedelbart sätta stolsvärmen och AC:n på högsta värme. Men jag måste vänta några få irriterande sekunder tills displayen har startat upp. Jag har en V60 T3 MY13.

Är det likadant i senare årsmodeller?
av Leopold
es335 skrev:När jag startar bilen nu på vintern vill jag omedelbart sätta stolsvärmen och AC:n på högsta värme. Men jag måste vänta några få irriterande sekunder tills displayen har startat upp. Jag har en V60 T3 MY13.

Är det likadant i senare årsmodeller?
Hur många irriterande sekunder pratar vi om?

Ett gammalt begrepp dyker upp i skallen... "i-landsproblem".

Därmed inte sagt att den fördröjning du ser kan upplevas väl så irriterande och att det kanske finns sätt att minska antalet sekunder tex genom att byta bil till en annan årsmodell, tidigare eller senare.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Ja det tar några sekunder innan volvologgan försvinner och man kan starta värmen.
Har inte tagit tiden nen stör mig lite S60 -18
Var samma på min V70 och det du kan göra är att slå på auto start av värme i förarsätet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av es335
Självklart är det värsta sortens i-landsproblem. Det är väl vad detta forum är till för, eller hur? 8)
Det är såklart inte många sekunder, men det är en sån sak som man irriterar sig på när det sker för tusende gången. Så jag var mest nyfiken på om detta är något man har jobbat med. Det är ingenting som jag väljer bil efter.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Nja du kan ju dra på iaf häckvärmen direkt, det visas inte direkt på skärmen men den sätts igång på stört.

Klimatanläggningen drar jag sällan igång direkt utan låter den sköta temperaturen så vida det inte är imma på framrutan och då vill jag minnas att jag direkt kan trycka på "blåsa på framrutan knappen" och den startar på stört.

Förresten, lyser inte knappen annars?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Bockar du i att stolsvärmen ska autostarta så startar den med bilen. (Tror bara den funktionen finns i sensus 3,0 oklart om din -13 har det, går annars uppdatera)
av es335
Stolsvärmen funkar så att den startar i det läge där den var senast. För varje tryck går den i ordningen 3-2-1-0-3-2-1-0... osv. Så om den senast var på 1 så vill jag trycka två gånger för att få den till 3, men jag ser ju inte om den verkligen var på 1 senast om inte displayen lyser...

Om det finns någon funktion så att den alltid startar på 3 vore ju idealiskt så här års, men det tvivlar jag på...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Tycker min startar på läge 3 vid auto.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
es335 skrev:Stolsvärmen funkar så att den startar i det läge där den var senast.
Ah, hade jag ingen aning om, trodde den nollade när man stänger av motorn. Men då kan du ju maxa häckvärmen innan du stiger ur bilen :mrgreen:

Själv stänger av den efter ca 2 minuter på 2:a läget så här års så har väl inte forskat direkt i ämnet.

I-lands problem finns det gott om, har funktionen fälla in speglarna avbockad då jag hade hellre sett att de fälldes in när man stänger av motorn samt att de fälldes ut när man startar motorn igen. Visst är säkert poängen att man ska kunna titta i den vänstra bakåt innan man kliver ur när man står på gatan men så parkerar jag ytterst sällan.

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]

Hej igen! Jag har hittat felet på min bil. S[…]