Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Förra gången jag var borta i 23 dagar så kunde jag inte programmera värmaren när jag landade på svensk mark. VOC hade gått ner i djupläge och var okontaktbar från telefonen. Jag tror den gör det efter 21 dagar.
Hur gör jag denna gång för att det inte skall hända igen? Jag kommer att vara borta 23 dagar denna gång med, så hur kan jag göra. Jag måste kanske försöka köra värmaren där jag befinner mig på andra sidan jordklotet :D Är osäker på hur det fungerar.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Borde fungera, när jag var i Aten kunde jag koppla upp mig via appen till bilen och se att den var OK
och stod kvar :D
Körde inte värmaren själv, men det bör inte vara några problem att bara skicka att den ska starta
och sedan stänga av värmaren igen efter 2 minuter. Bara du har internet, vilket ofta hotellen har eller
om du har t.ex. Telenor så surfar du ju på dina GB precis som du var i Sverige i de flesta länder i europa nu.
Säkert samma med andra operatörer, men jag vet bara hur Telenor fungerar.

Så ja, kör igång värmaren 1 min efter 19 dagar så ska det väl klarar sig om du är borta t.ex. 23 dagar.
Användarvisningsbild
av CabBO
Ja, nu är det ju inte samma surfregler i Asien som i Europa, men syftet skall nog fungera ändå :D
Jag får köra igång värmaren efter 18-20 dagar och hoppas det fungerar. Tack för rådet.
av grålle1
Fast inte så bra att köra värmaren nån minut bara... kanske räcker att skicka en lås upp och sen lås... eller en blinka med ljusen.. eller skicka en respunkt till NAV.. jag hade kollat med Volvo om jag vore som du!
P.s. Undrar om den inte går ner snabbare än så, har för mig att jag inte fick kontakt redan efter en vecka utomlands...
Användarvisningsbild
av CabBO
Sist jag var utomlands fick jag reda på vid hemkomst att den går ner i djupläge efter 21 dagar. Jag läste det också någonstans.
Ja, det kanske är bättre att skicka en resväg till bilen än starta värmaren. Jag får undersöka saken närmare.
av vicce
Hittade denna information på Volvos hemsida.
Bilagor
CA570CFF-1637-463E-B080-059A8DB86BD5.png
CA570CFF-1637-463E-B080-059A8DB86BD5.png (204.08 KiB) Visad 1237 gånger
av grålle1
Såhär säger manualen:

Tillgänglighet

Efter att fjärrnyckeln avlägsnats ur bilen är systemets funktioner tillgängliga kontinuerligt under 5 dygn och därefter en gång per timma under de kommande 17 dygnen. Efter totalt 22 dygn kommer systemet vara avstängt tills dess bilen startats.
av grålle1
Så typiskt om du är borta 23 dagar!!! :roll:
Men om du vet när du skall hem är det ju bara att sätta timer... och den borde du kunna skicka så sent som dag 21... är nog enda sättet då?

Och förklarar varför jag inte kunde direktstarta min efter en vecka... hade jag skickat timer hade det garanterat gått... eller om jag haft tur och skickat startkommandot vid rätt tillfälle..!?
Användarvisningsbild
av CabBO
Nu blev det 2 olika informationer. En där viloläget träder i kraft efter 14 dagar och en där det sker efter 22 dagar. Jag tror mer på den sistnämnda på 22 dagar när det gäller min bil, då det var något sådant förra gången jag reste iväg.
Det skall bli intressant att se hur det fungerar. Skall höra med Volvo också om vad dom säger om detta.
av grålle1
Min info kommer direkt från instruktionsboken online (Appen som jag blir länkad till från "Volvo On Call" appen).

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]