- mån 08 jan 2018, 14:29
#1223538
Hej!
Har köpt en XC60 2015 nyligen.
Jag får meddelandet Volvo on Call service erfordras i displayen.
Har klagat hos bilhandlaren där jag köpte bilen på detta.
Han påstår att detta meddelande inte fanns när dom tog emot bilen
Men att bilen har blivit urladdad när den stått i deras bilhall
Och att meddelandet har kommit på grund av det.
Han menar att det bara är att nollställa felkoden.
Kan det stämma att detta är orsaken, att batteriet blivit urladdat?
Är det så enkelt frågar jag er?
Kan jag göra det själv i så fall med en OBD läsare?
Har köpt en XC60 2015 nyligen.
Jag får meddelandet Volvo on Call service erfordras i displayen.
Har klagat hos bilhandlaren där jag köpte bilen på detta.
Han påstår att detta meddelande inte fanns när dom tog emot bilen
Men att bilen har blivit urladdad när den stått i deras bilhall
Och att meddelandet har kommit på grund av det.
Han menar att det bara är att nollställa felkoden.
Kan det stämma att detta är orsaken, att batteriet blivit urladdat?
Är det så enkelt frågar jag er?
Kan jag göra det själv i så fall med en OBD läsare?