Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle vilja koppla in min dashcam direkt i säkringsboxen under handskfacket. Finns det någonting som enbart har ström när motorn är igång? Vanliga 12V-uttaget får även ström när värmaren går och när man låser upp(?). Har kollat på listan i manualen men vet inte riktigt vart jag ska börja.
Inte helt lätt visade det sig när jag ville göra det på min S80N -07. Ville koppla in mig i centralen under handskfacket, bekvämast så.

Kolla i denna tråd, ett antal poster längre ner på sidan så ser du var jag kopplade in den.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=450

Visade sig vara en säkring som gick till en grupp som ansluter eluppvärmda säten, en "PTC värmare" vad det nu är och gaspedalsrelaterade saker (det senare inte jätteskoj att koppla in saker på men jag säkrade piggyback-installationen noga så det inte kan hoppa ur under färd).

Fanns lustigt nog nästan inga säkringar som bara var strömsatta vid igångsatt motor, mig veterligen är detta den enda som fanns att hitta på min bil.
Leopold skrev:Inte helt lätt visade det sig när jag ville göra det på min S80N -07. Ville koppla in mig i centralen under handskfacket, bekvämast så.

Kolla i denna tråd, ett antal poster längre ner på sidan så ser du var jag kopplade in den.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=450

Visade sig vara en säkring som gick till en grupp som ansluter eluppvärmda säten, en "PTC värmare" vad det nu är och gaspedalsrelaterade saker (det senare inte jätteskoj att koppla in saker på men jag säkrade piggyback-installationen noga så det inte kan hoppa ur under färd).

Fanns lustigt nog nästan inga säkringar som bara var strömsatta vid igångsatt motor, mig veterligen är detta den enda som fanns att hitta på min bil.
Tack, får testa mig fram. Tänkte ge mig på det imorgon

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]