Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannes1975
Jag gjorde en anpassad Volvo originalserivice förra året då bilen gått relativt lite (ca 1000mil). Blev dags igen strax innan jul och bilen hade gått ungefär samma antal mil även i år. Tekniker gjorde nu en anpassad basservice igen. Påpekade det men han sa det fungerar och är helt okej eftersom bilen gått så pass lite.
Men läser från "min volvo" inloggning: Anpassad basservice utförs om den årliga körsträckan bara är högst hälften av serviceintervallet och ersätter då basservicen. Anpassad basservice utförs högst en gång mellan två servicetillfällen

Har teknikern gjort fel service eller är det jag som är helt ute och cyklar?
Senast redigerad av 1 Johannes1975, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av iigloo
Om bara halva sträckan körs blir det anpassad service. På min blev det bara ett oljebyte med filter.
Nästa gång du servar blir det full service aldrig två anpassade i rad.
av Lobocut
iigloo skrev:Om bara halva sträckan körs blir det anpassad service. På min blev det bara ett oljebyte med filter.
Men han fick ju två anpassade i rad.
Användarvisningsbild
av iigloo
Lobocut skrev:
iigloo skrev:Om bara halva sträckan körs blir det anpassad service. På min blev det bara ett oljebyte med filter.
Det var det jag skrev. Aldrig två anpassade i rad. Då vet ts att verkstaden gjort fel.
av Lobocut
malte2009 skrev:vid bara oljebyte får du inte förlängd assistans!
Vid anpassad basservice?
av Lobocut
iigloo skrev:
Lobocut skrev:
Det var det jag skrev. Aldrig två anpassade i rad. Då vet ts att verkstaden gjort fel.
Du bör nog se över din formulering.... Du skriver att hans nästa service blir en full service. Men det stämmer inte då han nu har fått felaktig service och bör åka tillbaka och kräva en full service. Det betyder att han mycket väl då kan få en anpassad bas service nästa år.
Användarvisningsbild
av iigloo
Du bör nog se över din läsförståelse. Om han åker tillbaka och gör om servicen går tidigare service inte upp i rök utan den servicen han kommer att göra blir hans nästa.
av Lobocut
iigloo skrev:Du bör nog se över din läsförståelse. Om han åker tillbaka och gör om servicen går tidigare service inte upp i rök utan den servicen han kommer att göra blir hans nästa.
Jasså? Hur ska man läsförståelse förstå när du utlämnar viktiga detaljer? Var i din text står det att han ska åka tillbaka och få en full service?
Din formulering antyder att han får leva med detta men att nästa service OM ETT ÅR blir en full service.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]