Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alla turbos har väl ventil som släpper vid gassläpp. Kvittrar det högt kanske nogån tidigare förmåga bytt ventil. Min kan jag bara höra liiite i p-garage med rutorna nere i alla fall.
dannelito skrev:Så blev oljudet ett sådant kvitter som Youtube länken jag hänvisa till av tryckröret? För det är så det låter nämligen. Låter rätt tydligt även om man står utanför.

Är lite orolig för att det ska vara avlastningsventilen som inte gör sitt jobb annars?. Kan nån intyga om det är denna typ av ljud man fick av luftslangen innan man bytt ? samt hur ser jag om röret är bytt på min är det någon skillnad på utsidan, är det den som går från luftburken eller?

Såg denna tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=127544

exakt samma ljud som min, Precis som videon han la upp exakt samma ljud som kommer från luftburken. är det något ni känner igen? är det från tryckrör eller dumpen?
Det är inget ljud du behöver oroa dig för. När dessa motorer kom uppmärksammades detta dumpljud o man tog fram andra insugsrör som reducerade ljudet men i väldigt begränsad upplaga.
Det var ingen kampanj eller återkallning på det utan man bytte på dom som klagade på det.

Som sagt så är det inget att oroa sig för, det är inget som kommer gå sönder av det

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]