Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Detta gäller min V60 D3 från 2011
Har hänt ett par gånger att jag kommit på lite sent att jag ska iväg med bilen och startar då värmaren via nyckeln (autoplugin RCP-V2, men tror inte det spelar roll, tror jag sett detta beteende via normal direktstart också), går ut till bilen någon minut senare, börjar skrapa rutor osv.
Men när jag startar motorn kollar jag så att direktstarten är i men då har den slagit ifrån ?:-/
Känns sådär att den slår ifrån när den bara gått någon minut, jag vill ju helst att den ska hinna gå åtminstone 5 minuter innan den slås av (en rekommendation jag läst)

Ser det bara ut som att den slår ifrån eller gör den faktiskt det?
Kan jag förhindra detta?

Tack på förhand
Mvh Erik
På min XC60 2016 gör den samma sak om jag ställt tillägsvärme på auto, kör jag på manuell fortsätter värmaren att gå om jag startar den via appen, den går ca 30min. Idag startade jag dem manuellt 10min innan jag for iväg till Ikea, sprang in en snabbis då jag kom ut gick den fortfarande. Kanske är något sådant för dig ochså.

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]