Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snowi
Godkväll!

Har börjat få väldigt fula veck/"streck" i min klädsel på XC60 Classic MY17.

Bilen är bara ett par månader gammal och rullat ca 400 mil.

Klädsel är följande: Sportstolar Läder Mörkgrå/Mörkgrå G361, oranga sömmar.

Någon här som fått liknande på sina stolar?

Min kollega som har likadan bil har det inte trots över 1000 mil körda.

Är förövrigt oerhört pedant med bilen och detta förvånade mig ganska mkt..

Bild
Användarvisningsbild
av Derank
beror lite på hur man sitter har jag märkt, på min sida har det blivit lite småveck efter 3000mil på passagerarsidan blev det veck direkt. sedan spelar såklart vikt på personen somn sitter i den ochså in
Jag hade små, små nitar på ett par jeans som gjorde märken. Fick "massera" sittytan i samband med läderbehandling, vilken återställde dessa märken.
Sedan dess är sånna byxor bannlysta i min bil... :roll:
Du har väl behandlat lädret?
fjohan82 skrev:Jag hade små, små nitar på ett par jeans som gjorde märken. Fick "massera" sittytan i samband med läderbehandling, vilken återställde dessa märken.
När kan det anses vara dags att behandla lädret? Ska man kanske göra det redan nu, när det är nytt?
Användarvisningsbild
av benny10
Farbaskat snyggt med skinn men just detta med att man ständigt måste tänka på klädernas dragkedjor och nitar gör en rätt less. Tar ju ett bra tag innan oron/ orken att bry sig avtar.
Användarvisningsbild
av benny10
snowi skrev:Godkväll!

Har börjat få väldigt fula veck/"streck" i min klädsel]
Oskarp bild men ser ut som självförvållat beroende på dragkedjor/ nitar eller saker du haft i bakfickorna.
EbbevonVolvo skrev:
fjohan82 skrev:Jag hade små, små nitar på ett par jeans som gjorde märken. Fick "massera" sittytan i samband med läderbehandling, vilken återställde dessa märken.
När kan det anses vara dags att behandla lädret? Ska man kanske göra det redan nu, när det är nytt?
Jag behandlar i snitt varannan månad, ibland oftare, ibland mer sällan. Kört 3100 mil sen jag hämtade bilen i slutet av februari, det ser fortfarande helt nytt ut.
Har du inte gjort det kan jag rekommendera dig att göra det. Få ordning på en obehandlad stol tar betydligt mycket mer tid och energi.
Användarvisningsbild
av p1ngwin
Väldigt tråkigt, men oundvikligt tyvärr tror jag. Som du skriver så beror det på vad det är för person vikt och bredd på stjärten spelar roll :twisted:

Det man kan göra åt veck i lädret är ånga, eller ång dammsugare har jag sett vissa använder , det gör så lädret återfå sin släta yta. Värmen skall göra så lädret krymper en aning. Men bör kanske inte göras om man inte vet vad man gör kanske? :)
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]