Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av broddan
Har under de senaste månaderna upplevt min v60-12 D3 mycket märklig.
Farthållare slås ur ibland och vill ej inte alltid acceleration upp till tidigare hastighet utan slås ut.
Under de senaste 14dagarja har bilen,under färd, startats om.
Det tar max en sekund men allt startar om.

Någon som känner igen?
Användarvisningsbild
av snowi
Detta var ett känt problem på XC70 Classic. (att bilen "startar om" sig under färd)

Rekommenderar dig att åka till närmaste Volvo verkstad och meddela detta, det går som Goodwill ärende!
av broddan
snowi skrev:Detta var ett känt problem på XC70 Classic. (att bilen "startar om" sig under färd)

Rekommenderar dig att åka till närmaste Volvo verkstad och meddela detta, det går som Goodwill ärende!

Pratade med volvoverkstaden precis. De ville inte riktigt känna sig vid problemet du nämner. Men bilen ska in nästa måndag så får vi se vad som händer.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
broddan skrev:
snowi skrev:Detta var ett känt problem på XC70 Classic. (att bilen "startar om" sig under färd)

Pratade med volvoverkstaden precis. De ville inte riktigt känna sig vid problemet du nämner. Men bilen ska in nästa måndag så får vi se vad som händer.
Mycket märkligt!!

Det är ju ett väldigt känt problem. Det var tom ute på nyheterna på tv där Volvo uttalade sig.

Det är bara att stå på dig..

Ibland undrar man hur mycket de kan ute på verkstäderna.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]