Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Behöver nya sommardäck till en XC60 och funderar på dessa däck PIRELLI Scorpion Verde eller Conti ContiCrossContact LX Sport. Någon som har erfarenheter av dessa däck på en XC60? Slits de ovanligt mycket eller lite, är de bra på våttunderlag mm

Eller har ni kanske andra sommardäck att rekommendera?
Octopussy skrev:Behöver nya sommardäck till en XC60 och funderar på dessa däck PIRELLI Scorpion Verde eller Conti ContiCrossContact LX Sport. Någon som har erfarenheter av dessa däck på en XC60? Slits de ovanligt mycket eller lite, är de bra på våttunderlag mm

Av dom två hade jag valt Continental, utan minsta tvekan.
Octopussy skrev:Behöver nya sommardäck till en XC60 och funderar på dessa däck PIRELLI Scorpion Verde eller Conti ContiCrossContact LX Sport. Någon som har erfarenheter av dessa däck på en XC60? Slits de ovanligt mycket eller lite, är de bra på våttunderlag mm

Ett helt ok däck.Tyst och fint och sitter som standard på min XC60Classic my17 :wink:
Octopussy skrev:Tackar, skiffervag är det Pirelli som sitter på din bil?
Eftersom jag har likadan bil så svarar jag. Det är Continental.
Jag har Scorpion på min bil från fabrik (20”)

Tycker de är bra, men verkar slitas ned ganska snabbt.
Mina Scorpion hade slitits 2mm fram och 1mm bak på 6 mån nu när jag gjorde skifte och då kör jag 10 mil om dagen. Blev chockad över hur tysta dom är eller hur högljudda mina dubbdäck är nu när jag bytte :-) Kollade decibel i bilen före och efter, mina scorpion hade ca 70dB och mina dubbdäck (pirelli ice zero) hade 73dB!
Octopussy skrev:Tackar, skiffervag är det Pirelli som sitter på din bil?
Ja,det är det!
Bilagor
pirelli.jpg
pirelli.jpg (105.66 KiB) Visad 965 gånger

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]