Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Dags att förnya serviceavtal på min s60 D4 VEA som har rullat 7200 mil. Har fått ett förslag på 430 kr/mån max 2500mil/år.
Är det lönt att teckna nytt avtal? Kommer det någon stor service vid 9000-10000 mil?
Användarvisningsbild
av Derank
Man brukar inte tjäna något direkt på serviceavtalen, här i stan blir det ca 5-10% i rabatt gentemot att betala cash vid servicetillfället.
av dannesk
Jag tog 36-mån avtal på min XC60 och det vart ca 12% billigare samt att jag fick fri lånebil vid de 3 servicetillfällena vilket passade mig bra.
av Lövet
Självklart ska det vara billigare. I princip får man ju "nöjet" att betala sin service i förskott bara.

Om inte generalagenten sponsrar serviceavtalet (vilket de gör vid försäljningstillfället) ser jag verkligen liten poäng med serviceavtal.
Användarvisningsbild
av Derank
Vid nybilsköp betalar du ju iaf en summa för serviceavtalet, du måste ju ofta låna 50k minst för att få servicevatal för 99sek månaden el vad det nu brukar vara, man får ingenting gratis, det säger sig självt.

och du har köpt en bil för 400k så byter nog ÅF glädeligen din olja 3gg de första 3 åren serviceavtalen brukar gälla, för det är sällan vara något mer då som ska bytas, och är det det, får du iaf betala för det. Men nu pratar han ju om en förlängning, och vissa kanske nöjer sig med att ha en fast månadskostnad istället för att slänga ut 5 papp varje service. Men ca 5-10% brukar man tjäna på ett avtal, någon 12, en annan kanske 14 vad vet jag.

Men självklart får du inga gratisservisar här i livet, du har betalat dom på ett el annat sätt.
av Lobocut
I stockholm skulle jag få betala ca 430kr = 15480kr 36 månader på min xc60.
Skulle jag åka till Nyköping skulle jag få betala 336kr = 12096kr för samma service.
Det är en skillnad på 3384kr om man är villig att åka lite längre och ringer runt.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]