Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trölle
Hej ! Tänkte höra hur ni gjort med inköp av större fälgar till era XC60 ,är såklart sugen på nya 20 tum till våren och undrar vart ni köpt dom och vilka . Det finns ju en uppsjö av replika fälgar och återförsäljare skulle nog vilja ha Ixion fälgar/kopior 255/45-20 tror jag skulle passa fint. Men vart handlar man : Gummihuset, Infosite, Abs Wheel eller nån annanstans . Behöver man utslagsbegränsare ( sitter 18 orginal ) ? Kom gärna med input.

// Trölle
av Turbodanne
Trölle skrev:Hej ! Tänkte höra hur ni gjort med inköp av större fälgar till era XC60 ,är såklart sugen på nya 20 tum till våren och undrar vart ni köpt dom och vilka . Det finns ju en uppsjö av replika fälgar och återförsäljare skulle nog vilja ha Ixion fälgar/kopior 255/45-20 tror jag skulle passa fint. Men vart handlar man : Gummihuset, Infosite, Abs Wheel eller nån annanstans . Behöver man utslagsbegränsare ( sitter 18 orginal ) ? Kom gärna med input.

// Trölle

Din Volvohandlare säljer fälgarna du söker.
Användarvisningsbild
av Perra83
I första hand kollar jag på blocket. Oftast finns det fina fälgar med dåliga däck. Nya däck köper ja lokalt.
I värsta fall åker ja till Volvo och köper fälgar och däck köper ja 100m därifrån.
av mikebike
Du kan byta med mig till våren. :wink:

Jag skall köpa en XC60 T6 R-Design då, nästan alla har 20" hjul och det vill jag inte ha....
av Trölle
Ixion orginal kostar 6200kr/st kopior kostar typ 6200kr för 4st . Tänker kvaliteten på kopior med lacksläpp osv.... är det nån som har erfarenhet !?Helst kanske man ska satsa på beg. orginal med slitna däck och sen kosta på på nya
av Lövet
StefanN skrev:
Lobocut skrev:Köper folk fortfarande fälgar och däck från sina Volvoåterförsäljare?!
Ja, skulle inte komma på tanken att sätta på eftermarknadshjul på min bil.
Volvo tillverkar inga egna fälgar. Finns gott om märken med samma kvalitet. Dock är de inte heller lika billiga som kinakopior iofs.
Användarvisningsbild
av Derank
Finns flera men bla Tyska BBS har gjort flera modeller till volvo genom åren,

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]