Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60r
Har fått ett stort dörruppslag på min S60, hade den på en tom parkering 10 min och när jag kommer ut har någon slagit upp troligtvis en dörr i den.
Hade oturen att det tog i "linje" som följer hela sidan så den syns väldigt tydligt..
Pratade med skadecenter på telefon, men de säger att det inte går trycka ut bucklor som blir där.
Kan det stämma?. De vill spackla upp och måla om bara på skadan..
Har väldigt dålig erfarenhet från dem sen tidigare bilar, så jag tror det kommer bli sämre att laga det hos dem.
Någon som tagit bort en buckla på detta ställe på sin S60/V60?.

Bild
Användarvisningsbild
av CabBO
s60r skrev:Har fått ett stort dörruppslag på min S60, hade den på en tom parkering 10 min och när jag kommer ut har någon slagit upp troligtvis en dörr i den.
Hade oturen att det tog i "linje" som följer hela sidan så den syns väldigt tydligt..
Pratade med skadecenter på telefon, men de säger att det inte går trycka ut bucklor som blir där.
Har väldigt dålig erfarenhet från dem sen tidigare bilar, så jag tror det kommer bli sämre att laga det hos dem.

Bild
Var bor du. I vilket område bor du. Jag känner en i Stockholmsområdet som kanske kan hjälpa dig.
Fick en liknande skada själv på C70:n som jag tyckte blev fint efter han fixat bucklan.
av Mrpandy
s60r skrev:Har fått ett stort dörruppslag på min S60, hade den på en tom parkering 10 min och när jag kommer ut har någon slagit upp troligtvis en dörr i den.

Bild
På vår förra bil fick vi en dörr på samma ställe och vi lämnade in bilen till en kille här i Göteborg som fixade till det inne ifrån. Det gick inte att se att det hade varit en skada på dörren. Det kostade oss ca 1800.-

Säg till om du vill ha namnet.
Användarvisningsbild
av CabBO
Du skriver det var en tom parkering när du ställde dig där. Varför skall människor ställa sig där det just står en bil.? Söker dom en sorts gemenskap eller vad är det.
Detta hände mig med. Ställde mig alldeles ensam med bilen långt från entrén, men när jag kommer ut står det en bil jämte. Inte en bil i närheten av våra två bilar. Personen hade ställt sig nära min bil också. Nu hade jag inte tid att vänta ut personen för att fråga varför han ställde sig just här, men intressant är det.
Ja, detta har jag råkat ut för många gånger. Vet inte om det är någon form av FLOCKMENTALITET ? Ställer bilen alltid en bit bort från de andra bilarna. Parkerar bilen då på TVÅ parkeringsplatser för att undvika skador på bilarna ! Ps detta gäller endast vid affärer . Folk vill gärna parkera intill entren.
Användarvisningsbild
av Perra83
Spelar ingen roll att man tar två rutor långt från entrén.
Jag parkerade halva bilen i rutan och halva bilen på gräset en gång vid jobbet. Nån jävlajävel parkerade bredvid så ja knappt kom in i bilen :evil: önskar att ja hoppade in taket på mongot! Jag hade uppskattat att parkera bredvid mig själv. Extra gott om plats att kliva ur på.
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag tror personer som skall parkera många gånger måttar bilen med sin blick. Dom ser en bil parkerad och måttar sin bil och din bil med blicken och kör in jämte. Sen spelar det ingen roll var linjerna är för dom ha utgått från din bil. Att du står långt till vänster i en ruta och har gräs till vänster och parkeringsruta till höger spelar ingen roll. Dom utgår från din bil och ställer sig på din högra sida. Har dom sen måttat fel så blir det smalt mellan bilarna. Dom ser inte linjerna, bara bilen.
Användarvisningsbild
av snowi
Att spackla upp och lackera över låter som en dålig lagning? :shock:

Eller kanske det bara är jag som fortfarande fixar en buckla inifrån karossdelarna.

Vad säger försäkringsbolaget?

Även om man ställer sig längst bort, så finns det alltid dom som är enligt mig, oerfarna bilförare som inte kan ställa sig enligt linjer och måste därför ställa sig bredvid en annan bil för att parkera "bra".

Att ställa sig i 2st P-rutor har jag faktiskt slutat med, just på grund utav de som gillar att jävlas och ställer sig så nära dörren som möjligt så man inte kommer in :D

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]