Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Jag hade fel på min "fjärrnyckel". Den krävde att jag var väldigt nära bilen för att jag skulle kunna låsa upp den. Till slut började jag få felmeddelande även är jag satt i bilen, typ hittar ingen nyckel. Verkade ju som ett typiskt dåligt batteri i nyckeln då det successivt krävde att jag var närmare bilen och till slut även problem när jag satt med nyckeln inne i bilden. Sagt och gjort, batteriet byttes i december förra året. Ingen effekt. Bokade tid för reparation och de bytte "mottagaren" och allt fungerade igen.

Nu(igår) fick jag felmeddelande om att batteriet börjar ta slut i nyckel.. :-O) . WTF, batteriet byttes ju i december. Antingen köpte jag världens skitbatterier, eller så har jag något annat fel. Hur länge har era nyckelbatterier räckt?
Användarvisningsbild
av MartinS
Keyless brukar väl hålla i 3-4 år iallafall?
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag minns inte att jag bytte batteri i nyckeln under dom 7-8 år jag hade min fjärrnyckel till min C70 T5 -08
Jag tror aldrig jag bytt överhuvudtaget. Enda gången jag misstänkte batteriet var slut var när jag inte kunde öppna dörren med fjärrnyckeln, utan fick använda provisoriska metallnyckeln. Det visade sig vara att batteriet i bilen var slut istället. Så det blev batteribyte i bilen och så funkade allt igen.
av Primus
mikebike skrev:Vad kostade det att byta mottagare?
Hade du problem med samtliga dörrar och bakluckan?
I och med att det är en tjänstebil så brydde jag mig aldrig om att kolla vad det kostade. Och ja, det var problem med alla dörrar och bagageluckan.
av Glenn3
Hade en V70 MY15 utan keyless i 2 år utan att byta batteriet. Nu har jag en XC60 MY17 utan keyless där jag vart tvungen att byta batteri efter 6 månader då jag tillslut behövde vara precis intill bilen för att jag skulle kunna låsa upp den.
Är det skillnad mellan olika nycklar eller bilmodeller?
Användarvisningsbild
av CabBO
Kan vara skillnad på olika batterier i nycklarna. Kanske sämre kvalité på batterierna idag.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Glenn3 skrev:Hade en V70 MY15 utan keyless i 2 år utan att byta batteriet. Nu har jag en XC60 MY17 utan keyless där jag vart tvungen att byta batteri efter 6 månader då jag tillslut behövde vara precis intill bilen för att jag skulle kunna låsa upp den.
vem vet kan ju vart så att nycklarna legat länge innan dom kommit i bruk man har ju samma typ av nyckel sen 2007 när nya S80 kom?
av Glenn3
LazerHawke skrev:
Glenn3 skrev:Hade en V70 MY15 utan keyless i 2 år utan att byta batteriet. Nu har jag en XC60 MY17 utan keyless där jag vart tvungen att byta batteri efter 6 månader då jag tillslut behövde vara precis intill bilen för att jag skulle kunna låsa upp den.
vem vet kan ju vart så att nycklarna legat länge innan dom kommit i bruk man har ju samma typ av nyckel sen 2007 när nya S80 kom?
Så kan det ju vara. Får se om jag behöver byta om ett halvår igen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Har man inte keyless skall de ju räcka hur länge som helst... Jag har kvar orginalbatterierna i min XC60 MY09 :)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw