Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonnie
Hej..
Har en xc 60 2017 summum
När jag skall backa så ser jag ingen hjälplinje för dragkroken när man vinklar kameran för att se kroken
Finns heller inget att bocka för i menyn
Däremot så står det utförligt i manualen hur man går till väga
Är det ngn som känner till hur det skall vara

Bonnie
av grålle1
Med backen i (dvs kameravyn visas) tryck på OK och bocka i rutan för hjälplinje dragkrok.... så är det på min iaf!?
av grålle1
Med "vinkla kameran"... menar du då att du tryckt en gång till på CAM knappen för att zooma? För det har jag aldrig provat i samband med att jag tagit fram hjälplinjen för dragkroken (använde det senast i fredags).
Användarvisningsbild
av Bonnie
Bonnie skrev:Hej..
Har en xc 60 2017 summum
När jag skall backa så ser jag ingen hjälplinje för dragkroken när man vinklar kameran för att se kroken

Bonnie
Med backen i trycker på OK så har jag bara två saker att att bocka i inget av dom är hjälplinje för dragkrok

Vinklar kameran gör man genom att skrolla på hjulet på rattens knappsats

Bonnie
av grålle1
Konstigt... och orginaldrag såklart?
Ah, vinkla kameran så visste jag inte ens (tack!)

Har ett svagt minne att jag läst någon annan som haft samma problem som du... minns inte om de fick ladda om programvara.... sorry!
Användarvisningsbild
av Ilduce77
grålle1 skrev:Med backen i (dvs kameravyn visas) tryck på OK och bocka i rutan för hjälplinje dragkrok.... så är det på min iaf!?
Jag tackar!

Jag gjorde som du beskrev och där fanns alternativet att kryssa i dragkrok.. :)
Användarvisningsbild
av Bonnie
Bonnie skrev:
Har en xc 60 2017 summum

Bonnie
Med backen i trycker på OK så har jag bara två saker att att bocka i inget av dom är hjälplinje för dragkrok

Skall in idag och få (kostnadsfritt)nedladdat ngt som tydligen saknas. Så det är bara att hoppas på att det löser sej
Återkommer med resultatet
Användarvisningsbild
av Bonnie
Bonnie skrev:
Bonnie skrev:
Har en xc 60 2017 summum

Bonnie

Skall in idag och få (kostnadsfritt)nedladdat ngt som tydligen saknas. Så det är bara att hoppas på att det löser sej
Återkommer med resultatet
Det var en stor fil som tog en timma att installera som troligen var bortglömd vid leverans. Så nu är linjen där den skall vara och alla är glada
av grålle1
Skönt att det löste sig (Är ganska säker att jag läst om fler som fått ladda s/w, så tydligen återkommande slarv)
Vinkla kameran går även genom att trycka ok på mittpanelen, men bra tips om scrollhjulet som jag hade missat!
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]