Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
Hej!

Med barn som hoppar in och ut i bilen så känns det som att man borde ha någon form av skydd både till det lackade och till det som är inplastat på insidan. Bilen är en V60.

Skydd till lacken tänkte jag att jag skulle köpa någon form av tröskelskydd alt genomskinlig skyddsfolie. Biltema hade nån variant.

Däremot har jag fortfarande problemet med att skydda plast/gummi-delarna som sitter vid i/ursteget på insidan där foten oftast hamnar. Någon som har en lösning? Känns som att det är svårt med något självhäftande, utan snarare någon form av tyngre gummimatta eller liknande som bättre ligger kvar av egen tyngd...
Användarvisningsbild
av MartinS
Det bästa och kanske enklaste är ju att lära sina barn att det inte är ett trappsteg. Det funkade för mig iallafall.

Sen är det ju bra att göra något för att skydda sig från de som bara åker med ibland. Jag har monterat skyddsfilm på den lackade delen. Köpte på biltema och det sitter kvar ännu iallafall. Det var 1 1/2 år sedan jag monterade det.

Bild
Användarvisningsbild
av Eldberg
Det viktigaste med skyddsfilm är kanske inte att den sitter fast länge, utan att den går att ta bort när den blivit ful och sliten. Utan att ta med sig lacken eller lämna kvar limrester eller kräva användning av extremt våld. Nån som testat detta på Biltemas film?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Eldberg skrev:Det viktigaste med skyddsfilm är kanske inte att den sitter fast länge, utan att den går att ta bort när den blivit ful och sliten. Utan att ta med sig lacken eller lämna kvar limrester eller kräva användning av extremt våld. Nån som testat detta på Biltemas film?
Jag har lyckats ta bort Biltemas transparenta folie utan något problem. Hade den på bakre kofångaren för att skydda vid inlastning, så den hade även utsatts för uv-strålning.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har tagit bort biltemafilmen från trösklarna på min XC60 efter ett år, inga problem.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kanske kan man göra som på V70II? Eller sätta dit dessa små söta? :)
Car-Accessories-font-b-For-b-font-font-b-Volvo-b-font-font-b-XC60-b.jpg
Car-Accessories-font-b-For-b-font-font-b-Volvo-b-font-font-b-XC60-b.jpg (272.5 KiB) Visad 2828 gånger
Den där genomskinliga filmen var en bra idé, ska titta närmare på det. Annars om man ska hitta på ebay m.fl. använd sökord "door sills" eller "sill plate" och te.x V60

Skulle även vara snyggt med "Ocean Race" bak på min bil :wink:
IMG_2889.JPG
IMG_2889.JPG (1.46 MiB) Visad 2826 gånger
Användarvisningsbild
av Micce1980
@MartinS, Kom från ingenstans att tänka på detta igår så for till Biltema för deras skyddsfilm ( 8 x 500 cm 33-309 ) :-)

.
IMG_5140.jpg
IMG_5140.jpg (3.4 MiB) Visad 1725 gånger

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en fr[…]

Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]