Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av corb06
XC60 2011, 14000 mil:
Jag råkade idag ut för en märklig händelse tidigare idag.

Fick först ett felmeddelande med röd lampa efter någon enstaka km körning, Laddningsfel - Service snarast. 2 km senare började andra konstiga fel dyka upp. Alla system började stängas av AirBag, DTSC, Driver Support, ABS osv...
Ytterligare 500 meter senare stängdes styrservon av. Kämpade mig vidare mot en närliggande Volvosäljare. Stannade till i en korsning sen fick jag felmeddelande på automatlådan, därefter gick det bara att köra i 5 km i timmen. Lyckades köra in på parkeringen och stängde av bilen. Sen gick det inte att starta den igen. Fanns lite ström kvar i batteriet men startmotorn roterande knappt ett halvt varv.

Volvoassistans fixade snabbt en hyrbil och taxi till hyrbilen, så det var iaf smidigt. Väntar på att verkstan ska höra av sig på måndag om felet.

Någon här som varit med om liknande?
Användarvisningsbild
av corb06
Perra83 skrev:Batterikollaps kanske?
Generatorn hade lagt av. Fanns även rester av oljespill på generatorn som kan över tid ha lett fram till haveriet. Spillet kom från något filter i närheten som jag förstod.
7500 kr självrisk på maskinskada via Volvia. Glad sommar!

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]

Ok, jag har inte luft, etc, bak så inte samm[…]