Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken lyder så har jag 2 st frågor. Bilen det rör sig om är en v60 r-design d4 awd -14

1. På plastkåpan på motorn så sitter det en Volvo dekal, finns den att köpa lös ny? Har precis köpt bilen och vet inte vad förra ägaren har gjort med den dekalen är helt utsliten och man ser knappt att det står Volvo på den.

2. Jag går i tankar om att optimera bilen, vad tycker ni då att man ska satsa på? Volvo polestar optimering som ger 215 hästar och 440 nm eller den man kan köpa via scstyling som ger 245 hästar och 520 nm? Fördelen med polestar är att alla garantier fortsätter att gälla men är som sagt lite klenare. Någon som har någon erfarenhet av dessa 2 modeller?
1:an har diskuterats här innan och vill minnas att man antingen fick köpa ny kåpa, begagnad på bildelsbasen eller låta det vara

Edit: Se där, tog sekunder att hitta, sökord "motorkåpa" http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... rk%C3%A5pa

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild, men jag har m[…]