Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bondenfredrik
Hej, har köpt min första volvo i vintrast, en v60 r-design -11 . Den har touchless låsning på dörrarna, problemet just nu är att förardörren inte låses upp eller fast med centrallåset, endast med nyckeln i låset på dörren. Det började jäklas för nån vecka sen men då gick det bra att låsa fast och upp några gånger så sen gick dörren upp.. det klickar i dörren när man låser fast/upp centrallåset. Jag tror att låsanordningen kärvar inuti dörren, så idag tog jag bort dörrsidan, men möttes av ett stort täcklock som gömde alla anorningar för låsen och fönsterhissen. Hur får man bort detta täcklock? Skruvade loss allt jag kunde men fick endå inte bort plastkåpan.. tacksam för hjälp/ nybliven volvo ägare.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Guide för V70II (samt V50 som jag använt guiden till). Kan kanske vara till hjälp. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=111125

Själv hade jag först hängt av minuspolen över natten och om det inte hjälpt läst ut felkoder
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av s6025t
Hade samma fel på min bil det blev byte av låsenhet. Fanns ett felmeddelande som de läste av på Volvo "mekaniskt fel låsenhet" så det var bara att byta den för ca 5000kr

Det sitter inget filter, bara en sil inuti tanken.[…]

Däck dimensioner

Genomslagsgummi, nja men ena plattan eller va man […]

AC fungerar bara på en sida

Man ska få felkoder på spjällmoto[…]

Kylare V70 D4 automat

Hej, Upptäckte att kylaren läcker p&ari[…]