Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
Någon som vet var jag hittar information om vad Driver support paketet till S60 innehöll MY16?
Och vad innebär "HighPerfomance 7"? Bättre musikanläggningen med 7'-skärm?
Försöker tyda bilannonser. :|
av BennyL
Driver Support 2016 på V60 innebar det som idag heter Intellisafe Pro, dvs, adaptiv farthållare, LKA, döda-vinkeln-varanre, cross trafic allert, adaptivt helljus om jag inte minner fel. dessa funktioner hade jag på min 2016 V60.
High Performance är väl det minsta som finns i dessa, men sedan finns det med 5" eller 7" skärm. Detta var ofta en av grejerna som ingick i Business Edition, ihop med digitalt centralinstrument och lite annat.
Användarvisningsbild
av svergie2
Performance, High Performance och Premium Sound är dom nivåer som finns. High Performance får man I Momentum och Premium Sound kostar extra. :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
av lobbysleeper
Driver Supportpaket + 14.900:-
Adaptiv konstantfarthållare med Full Autobroms Aktivt helljus, gen II med extra Cornering lights
Avståndskontroll (Distance Alert) Driver Alert Control
Kollisionsvarnare med full autobroms Lane departure Warning
Pedestrian/Cyclist Detection Trafikskyltsinformation
Queue Assist funktion i kombination med automatlåda Forward Collision Warning
Driver Alert System Blis - Blind Spot information System, radarbaserad

Taget från:
https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf
(förvisson S60CC men gissningsvis samma(?))
Användarvisningsbild
av V9097
Det stämmer som ovanstående två har svarat. En detalj till kanske är av intresse

Mig veterligen finns LKA (Lane keeping aid) bara i kombination med VEA-motor. Bilar med gamla motorserien (tex D4/D5 AWD) bara har LDW (Lane departure warning).
Användarvisningsbild
av Perra83
Driver alert system och Intellisafe surround har ja i min V60 -16. Iofs en VEA med automat.
Driver support står även med. Ska leta på boken för MY16.
Användarvisningsbild
av SagaPer
V9097 skrev:Det stämmer som ovanstående två har svarat. En detalj till kanske är av intresse

Mig veterligen finns LKA (Lane keeping aid) bara i kombination med VEA-motor. Bilar med gamla motorserien (tex D4/D5 AWD) bara har LDW (Lane departure warning).
Dette stemmer. Min XC60 D4 AWD R-Design Limited Edition Polestar 2017 (nå D5 med 220 hk) har kun LDW.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]