- mån 15 maj 2017, 10:39
#1172935
Jag har precis lämnat in min XC60 MY15 D4 VEA som rullat 3500 mil på 2.5år. Låter som att jag också åker på att byta EGR:en efter att ha bytt körstil efter att ha bytt jobb och då börjat pendla kommunalt, det skulle jag uppenbarligen inte ha gjort då körsträckorna har blivit kortare och då renderat till att lampan tänds, trots att jag använder dieselvärmaren via VOC under kallstarter (temperaturer under +5). Det lustigaste av allt är att den tänds efter långa körningar och kan vara släckt efter att ha kört 3-4 korta sträckor för att sen tändas nästa gång jag kör 3-4 mil och ibland även under körningen.
Hur ser den samlade erfarenheten ut och hur många har här på forumet tvingas byta EGR på deras D4 VEA?
Hur ser den samlade erfarenheten ut och hur många har här på forumet tvingas byta EGR på deras D4 VEA?