Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ricjuo
Hej,

Håller på att leta efter min nästa bil. Och en av de absolut starkaste kandidaterna är xc60n

Hittade denna, r-design, facelift. Den är "dock" import. Vad, om något förlorar jag pga detta? Dieselvärmare? Stolvärme? Någon som vet? Eller kanske någon som jobbar på Volvo som kan kolla via chassinummer?

https://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_X ... .htm?ca=11

Med vänlig hälsning, Rickard
av ricjuo
Hej,

Svalare pga importen kan jag ju förstå, men gällande FWD eller AWD så verkar det baserat på blocket spela mindre roll? Eller är det så att AWD verkligen säljer bättre?

Rätt markant prisskillnad på denna och svensksålda.

jag är helst också ute efter en AWD, känns lixom "rätt" på denna bilen.
Användarvisningsbild
av StefanN
Många väljer bort FWD, jag skulle absolut filtrerat bort denna utan att blinka men det är ju bara du som kan avgöra det värdet. Sen är ju en D3 ingen raket direkt, skulle den inte fallit på det andra hade den gjort det på detta istället.
Men som du själv är inne på, kolla upp att den har värmare och stolsvärme, annars blir det kallt.
Användarvisningsbild
av benny10
Importen påverkar säkert antal intresserade men tror inte FWD gör det nämnvärt faktiskt. På detta forum absolut, men inte där ute bland icke "Volvo-nördar".
av richey
Har haft en liknande bil utan p-värmare.
Motorn är slö och utväxlingen är kass. Så se till att uppgradera till Polestar. Annars kan du glömma att köra över 120 Km/h som krävs vid omkörning.
Att den saknar p-värmare är inte hela världen. Fanns bilar på 70-talet med. Dessutom har bilen ju eluppvärmd vindruta och framstolar. Så lite kallt i baken första tiden men sen blir det varmt och gött. Går snabbt att skrapa framrutan med slingorna.
Tänk även på att det är halogenlampor utan spolrengöring. Inte lika vackert som xeon.

Övrigt inget större fel på bilen, men priset borde kunnas pressas lite till. Minst få polestar i bilen.
Användarvisningsbild
av benny10
richey skrev:Motorn är slö och utväxlingen är kass.
Beror på vad man har för preferenser och vad man är vad vid sen innan.
richey skrev: Tänk även på att det är halogenlampor utan spolrengöring. Inte lika vackert som xeon.
Visst är det vackrare med Xenon men den största fördelen med det är ju bättre/ längre ljus i mörker.
Användarvisningsbild
av svergie2
Halogen, fwd och import tror jag får bilen att bli svårsåld, men det beror ju på hur länge du ska behålla bilen som sagt. :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]