Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Har letat efter information om den inbyggda navigaton i bilen och hittar inget om det i instruktionsboken,någon som vet var jag kan hitta information om hur den fungerar?mvh en som inte hittar
av volvofantast
coachen skrev:
volvofantast skrev:Har letat efter information om den inbyggda navigaton i bilen och hittar inget om det i instruktionsboken,någon som vet var jag kan hitta information om hur den fungerar?mvh en som inte hittar
Du menar internetkarta? http://support.volvocars.com/se/cars/pa ... 51534eb907
Om man ska använda denna internetkarta är det något abonnemang man ska ha eller hur fungerar det?
Användarvisningsbild
av coachen
volvofantast skrev:
coachen skrev:
volvofantast skrev:Har letat efter information om den inbyggda navigaton i bilen och hittar inget om det i instruktionsboken,någon som vet var jag kan hitta information om hur den fungerar?mvh en som inte hittar
Du menar internetkarta? http://support.volvocars.com/se/cars/pa ... 51534eb907
Om man ska använda denna internetkarta är det något abonnemang man ska ha eller hur fungerar det?
Ja bilen måste få kontakt med internet via en delad telefon eller inbyggt simkort
Användarvisningsbild
av coachen
volvofantast skrev:Ok,då är det bara att köra via mobilen då antar jag?
Japp, så är det iaf på min modell från 2017. Kanske finns begränsningar beroende på vilken modell/år det gäller. Har läst att det kan krävas en uppdatering på vissa men där är jag för dåligt insatt.
av mikebike
Om nu detta gäller den 2012:a som TS har i sin profil så är det ingen internetkarta utan den är lagrad på hårddisk.
Det finns en separat manual för navigatorn.
Nya kartor köps som DVD-satser, men jag rekommenderar att uppgradera navigatorn så att nya kartor kan laddas (gratis) vis USB.
av volvofantast
mikebike skrev:Om nu detta gäller den 2012:a som TS har i sin profil så är det ingen internetkarta utan den är lagrad på hårddisk.
Nya kartor köps som DVD-satser, men jag rekommenderar att uppgradera navigatorn så att nya kartor kan laddas (gratis) vis USB.
Ja ,det är v60 2012,
Hur uppgraderar jag navigatorn?på Volvo?
av mikebike
volvofantast skrev:
mikebike skrev:Om nu detta gäller den 2012:a som TS har i sin profil så är det ingen internetkarta utan den är lagrad på hårddisk.
Ja ,det är v60 2012,
Hur uppgraderar jag navigatorn?på Volvo?
Ja, det kostar ungefär 500:-
Nya DVD kostar 3 gånger så mycket!

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]