Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange69
Hej

Det verkar som att någon lampa gått sönder i min 8" display där hastighetsmätaren presenteras i min XC60 MY14. Det är i den nedre högra delen innanför cirkeln som ljuset är svagt. Märkte det för några månader sedan, men det gick själv till sig efter någon dag. Nu har det slocknat igen. Är det någon som råkat ut för samma och är det dyrt att åtgärda?
av Marbas
Det är inte det valda temat som är svagare vid högre hastigheter (svårt att förklara men högre hastigheter på mätaren är dimmade när man kör i lägre hastigheter)? Prova byt tema och se om det är samma.

Antar att du inte har polaroid solglasögon på dig, men när jag har mina så är inte skärmen lika ljusstark överallt.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Marbas skrev:Det är inte det valda temat som är svagare vid högre hastigheter (svårt att förklara men högre hastigheter på mätaren är dimmade när man kör i lägre hastigheter)? Prova byt tema och se om det är samma.

Antar att du inte har polaroid solglasögon på dig, men när jag har mina så är inte skärmen lika ljusstark överallt.
det analoga temat dimmar ner övrig hastighet och visar bara det området där "nålen" är
Användarvisningsbild
av mange69
@Marbas
:shock: Förnedringen är total! Provade inte ens att ta av mig solbrillorna...
av Marbas
Ha ha. Ingen förnedring! Jag har gjort samma sak själv, dvs hunnit bli irriterad över något som inte var trasigt, utan det var solglasögonen...

Men du har i alla fall bra solbrillor!
av Marbas
Du kan säkert se samma fenomen på tex din telefon. På min iPhone så blir bilden lite blåare / rödare beroende på hur jag vrider den och på en samsung jag hade tidigare blev skärmen helt svart i liggande läge.

Det blir ju så här med polariserat ljus och LCD skärmar använder olika polarisationsfilter i sin uppbyggnad, vissa bättre än andra.

Du borde även kunna se effekten på bakrutor, där det blir "rutigt" eller svarta plumpar.

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]