Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Hej

Hur stor skillnad är det egentligen i storlek/volym mellan V60 och V70 (2016->) ?
Hur är det med möjlighet att få in en syskonvagn/tvillingvagn och lite packning ?
Hur monterar man en takbox ? V70 har t.ex rails men det ser jag inte finns på V60. Finns det hål som man låser lastbågarna i ?

/M
Användarvisningsbild
av Micce1980
mortimer skrev:Hej

Hur stor skillnad är det egentligen i storlek/volym mellan V60 och V70 (2016->) ?
Googla blueprint och sedan V70II mm så får du ritningar att jämföra mellan

V60
volvo-v60.png
volvo-v60.png (80.48 KiB) Visad 6076 gånger
V70II
volvo-v70.png
volvo-v70.png (169.98 KiB) Visad 6058 gånger
mortimer skrev:Hej
Hur monterar man en takbox ? V70 har t.ex rails men det ser jag inte finns på V60. Finns det hål som man låser lastbågarna i ?
Man klämmer fast räcket på liknande sätt i vad som på V60 kallas för Droplist.

[youtube]RpLDv4_f5zE[/youtube]

EDIT: Har nu lagt till bilder & video ovan :)
Senast redigerad av 2 Micce1980, redigerad totalt 0 gång.
av mattish
Det är stor skillnad på bagaget. Vi hade V70 med två ungar och den är inget under av utrymme heller mer än på bredden jämfört med tex Passat.
Jag hade inte valt V60 med barn i vagnsåldern eller bakåtstolsåldern.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Vi har två st v60, och en emmaljunga super nitro vilken får plats bak, med liggdel får man dela på den och ställa bredvid varandra, med sittdel måste den sitta ihop och ställas in på tvären. Det största problemet är vikten på emmaljungan inkl. sittdel. Våldsam tung. Men man får plats med nåt matkasse mellan vagn och lucka, inte mer.
Kupeutrymmet är detsamma typ.
av mortimer
Då känns det som V60´n är utesluten för oss. En Emmaljunga dubbelvagn(på bredden) som är aktuell både nu och 1-2 år framöver.Hur är utrymmet på XC60´n ?
av permikael
Vi har en Brio Go Next idag, den går in på längen, vilket gör att halva bagaet är "ledigt" plus ytan ovanför vagen.
Nu väntar vi nr2 och köpte oss en syskonvagn som vi enbart kommer behöva ett litet tag, en Carera Visby, den får också plats, men då är det inte mycket plats över i V60:in.
Skall bli spännande och se hur mycket större XC60:in är som vi nu har beställt.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Jag hade en V70 innan och sålde den och köpte en V60. Var med lite orolig för bagaget, men än så länge har det fungerat. Visst, ibland känns det lite trångt, men man packar därefter. Men i alla fall, innan köpet körde jag hem en
demobil och lastade i vår barnvagn, en Emmaljunga super viking och den gick så klart inte in. Hade testat den i V70
och där gick den in utan problem, liggdel på ena sedan och chassie andra sidan. Men efter att funderat lite så
fick jag plats med detta i V60:n med, genom att ha chassie på längden och sedan vinkla liggdelen lite. Då gick det.
Har nu köpt en ny vagn, en Bugaboo Buffalo och sicken skillnad på vagn och vagn. Chassiet får utan problem plats
på längden (vänster sida och sedan bara lägger man liggdelen eller sittdelen ovan på. Hela höger sida ledig och jag
kan ändå dra för skyddet. :lol:

Ibland är det inte bilen som är fel,utan vagnen :wink: :wink:

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]