- ons 08 mar 2017, 22:34
#1156372
Jag är lite sugen på att optimera min bil och har funderat fram och tillbaka, men har fått lite olika fakta..
Stämmer det att bilar med 6-stegsautomat och den "gamla" 5-cylindriga motorn inte får optimerad växling och gasrespons, utan bara får ökat vridmoment och fler hästkrafter?
Jag har hört att det bara är VEA-motorerna med 8-stegsautomaten som får optimerad gasrespons och växling..
Vilket det nu är, så efterlyser jag ägare till xc60 D4 AWD med sexstegsautomaten och "gamla" 5-cylindriga motorn, som har optimerat sin bil med Polestar från 190 hk till 220 hk.
Vad tycker ni om bilen efter optimeringen? Hur skiljer den sig från tidigare och var skillnaden värd pengarna?
Jag tackar och bockar för erfarenheterna!
Stämmer det att bilar med 6-stegsautomat och den "gamla" 5-cylindriga motorn inte får optimerad växling och gasrespons, utan bara får ökat vridmoment och fler hästkrafter?
Jag har hört att det bara är VEA-motorerna med 8-stegsautomaten som får optimerad gasrespons och växling..
Vilket det nu är, så efterlyser jag ägare till xc60 D4 AWD med sexstegsautomaten och "gamla" 5-cylindriga motorn, som har optimerat sin bil med Polestar från 190 hk till 220 hk.
Vad tycker ni om bilen efter optimeringen? Hur skiljer den sig från tidigare och var skillnaden värd pengarna?
Jag tackar och bockar för erfarenheterna!