Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har beställt en xc60 summum med färgen rich java. Jag tycker den är riktigt snygg dock har jag endast sett bilar i den färgen när de är rena och fina. Hur upplever ni den under vintern eller när den är smutsig? Är ni nöjda med färgen?

/Georges
Jag är inne på min andra XC60 rich java. Gillar färgen. Så här ser den ut när den är riktigt skitig:
skitig.JPG
skitig.JPG (1.22 MiB) Visad 766 gånger
Njea, haft silver och ja, en del smuts syns inte, men sedan blir det "vitt", lite så som det blir på alla bilar.
Det är nog bara att lägga sig på rygg och inse att bilar blir smutsiga och behöver tvättas om man bryr sig.

Sedan finns det så klart varianter på "bra färger". Jag har haft blå, svart, silver, vit(min bil just nu) och röd.
Måste faktiskt säga att min röda bil (klarröd) var nog den färgen som blev minst smutsig, den blev bara mindre
röd och mer mörkröd. Dock blev den fort kallad röda faran m.m. vilket var mindre roligt.

Röda bilar kan dessutom fälla och bli "rosa", men min röda Hyundai höll sig i färgen och var minst lika
strålande röd från dag 1 till sista dagen jag såg den.
Ilduce77 skrev:Min ser exakt likadan ut.. :)
Dock är den tvättad nu..

Silver är väl den enda som ser ren ut när den är smutsig..
Haha, ja min är också tvättad nu. Ser något trevligare ut då...
Ren igen.JPG
Ren igen.JPG (1.18 MiB) Visad 768 gånger
AllramEest skrev:
Dock är den tvättad nu..

Ren igen.JPG
Haha lite skillnad när den är ren. Vad har du för sommarfälgar?
Geoham skrev:
AllramEest skrev:
Dock är den tvättad nu..

Bilagan Ren igen.JPG finns inte längre
Haha lite skillnad när den är ren. Vad har du för sommarfälgar?
Jag har Candor i svart som sommarfälg.. Tycker den gör sig bra till Rich Java och mot de svarta detaljerna i R-design. Kan dock inte bestämma mig för om jag ska foliera backspeglarna svarta eller inte...

Skickar med en bild på min och en datorbild med svarta backspegelkåpor.. Ni får gärna säga vad ni tycker om svarta kåpor.. :)
Bilagor
Screenshot_20170128-195101.png
Screenshot_20170128-195101.png (627.29 KiB) Visad 735 gånger
IMG-20160430-WA0007_01.jpg
IMG-20160430-WA0007_01.jpg (268.51 KiB) Visad 746 gånger
Svarta, absolut!!!! Blir hur snyggt som helst med din färg, R och dina fälgar!!!
Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]