Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
04.16 i natt fick jag SMS och Notis att mitt Larm utlöst i XC60'n...
Har bilen i Garage (Villa), så kollade bara ut och hörde inte att det lät (vilket jag trodde att jag borde göra).. så jag ignorerade och gick och la mig igen, med vetskapen att jag läst här på forumet att andra råkat ut för att VOC "falsklarmat".
I morse så kom jag dock på att jag ju kunde kolla på min Nyckel, och den indikerade faktiskt att larmet löst ut..
Sen skulle jag starta värmaren, men det tyckte inte VOC, batterinivån var för låg..... och då började jag ana oråd.
Mycket riktigt, väl ute vid bilen så sa den att batteriet hade gått ner till strömsparläge och bilen startade såklart inte....
Blev till att åka andra bilen idag medans XC60'n får stå hemma och laddas...

Självklart får jag ta mig till handlaren och läsa ut larmorsaken, men någon som har nån teori i väntan på det?

Lite förvånad också att batteriet var tomt, känns som att den måste ha larmat om och om igen? Kör 6-9 mil om dan och aldrig värmare mer än typ 30min åt gången, och laddade dessutom fullt för en vecka sedan.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]